استاندارخراسان جنوبی گفت:در حال حاضر بالغ بر ۲۰ درصد از جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند که نشان دهنده وضعیت نامطلوب معیشت در استان است.
کد خبر: ۹۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 13 September 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ، وجه الله خدمتگزاردر دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور دربیرجند اظهار داشت: از مجموع 82 هزارنفری که در استان تحت پوشش کمیته امدادهستند بیش از 16 هزار نفر سرپرست خانوار هستند که باید برای توانمندسازی و ایجاد شغل پایدار برای آنان برنامه ای مدون ارائه شود.
وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) دارای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه اشتغال و کارآفرینی است ، افزود: می توان بر اساس یک طرح و برنامه مشخص از این ظرفیت ها به نحو مطلوب و مناسب بهره گیری کرد.
استاندارخراسان جنوبی به خشکسالی های چند سال اخیر در استان اشاره و تصریح کرد: این امر کشاورزی و دامداری در استان را با چالش مواجه کرده چرا که این دو شغل از مشاغل اصلی در استان بوده  و سهم قابل توجهی در اشتغال و ارزش افزوده خانوارهای استان ایفا می کند.
خدمتگزار، خراسان جنوبی را یکی از استان‌های حادثه خیز برشمرد و گفت: با توجه به این امر در حال حاضر بسیاری از منازل مسکونی در استان به‌ویژه در مناطق روستایی و عشایری فاقد استحکام و مقاومت لازم است که می‌طلبد کمیته امداد در جهت بهسازی و مقاوم سازی این واحدها اقدامات جدی تری به انجام برساند.
نماینده عالی دولت در استان تثبیت جمعیت در روستاها و مناطق مرزی را از جمله مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: احیای صنعت فرش بافی و ایجاد اشتغال های خانگی در این زمینه می‌تواند بر ایجاد درآمد پایدار کمک شایان توجهی در راستای ماندگاری جمعیت در این مناطق و تقویت مولفه های امنیتی استان باشد.
وی با بیان اینکه از حیث درآمدهای شهری و روستایی خراسان جنوبی در رتبه های آخر کشوری قراردارد افزود: برخلاف درآمد پایین و وضعیت نامطلوب اقتصادی، مردم این استان در تمامی عرصه ها و فعالیت های اجتماعی و سیاسی سرآمد بوده و بیشترین مشارکت را در زمینه های مختلف داشته‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار