مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی از استفاده از تجربه و علم نخبگان برای حل مشکلات محیط زیستی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴ 11 June 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، اسدالله حاتمی، امروز ۲۲ خرداد در دیدار پرسنل محیط زیست استان با نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هفته محیط زیست از ۱۶ تا ۲۲ خرداد ماه بوده است که به این مناسبت برنامه‌های مختلفی در خراسان جنوبی انجام شد، گفت: دیدار با خانواده شهدا به ویژه خانواده شهدای محیط زیست، بازدید رایگان از موزه و گنجینه تنوع زیستی خراسان جنوبی، برپایی میز خدمت در محل اقامه نماز جمعه و … را در این هفته داشتیم.

خاتمی افزود: تلاش ما بر این است که از تجربه و علم نخبگان استان برای حل مشکلات محیط زیستی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نام پاسگاه محیط بانی باقران را به نام شهید آیت الله رییسی نامگذاری کرده‌ایم، گفت: سرکشی هم از برخی از واحد‌های صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی انجام و خداقوتی به مدیران و کارگران آنجا داشتیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی ۹ منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه شکار ممنوع، چهار منطقه شکار ممنوع مرزی داریم و از مجموع مساحت خراسان جنوبی دو میلیون هکتار تحت مدیریت محیط زیست است.

حاتمی با اشاره به اینکه هیچ گونه مشکلی چه در زمستان و چه در تابستان در زمینه تأمین علوفه و آب حیات وحش نداریم و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم نیز انجام می‌شود، بیان کرد: ۳۰۰ گونه جانوری و هزار گونه گیاهی در خراسان جنوبی شناسایی شده است که نشان از تنوع زیستی در خراسان جنوبی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری تالاب کجی نمکزار نهبندان حدود ۹۰ درصد آبگیری شد و مشکلی از نظر حق آبه آن نداریم، یادآور شد: در حوزه آموزش نیز توانمندسازی جوامع محلی را به ویژه در اطراف تالاب داشتیم، با این اقدام می‌خواهیم جوامع محلی را از وابستگی به تالاب و …دور کنیم تا حفاظتی از این نظر صورت گیرد.

حجت الاسلام سید علیرضا عبادی، نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی، نیز گفت: کار برای حفظ محیط زیست در واقع تلاش برای حیات است.

وی افزود: شکار احکام فقهی مخصوص به خود را دارد، شکار اگر بر اساس نیاز بوده و انسان گرسنه از گوشت شکار استفاده کند مانعی ندارد، ولی شکار حیوان برای تفریح حرام است.

عبادی اظهارکرد: انسان آنقدر زباله در اقیانوس‌ها ریخته که حیات در اقیانوس را به خطر انداخته است که این به دست انسان رشد نیافته و غیرصالح رخ می‌دهد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار