مدیر بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری تب دنگی در استان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰ 19 June 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جمع آور، مدیر بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز سه شنبه ۲۹ خرداد با اعلام این خبر با بیان اینکه تب دِنگی یک بیماری ویروسی است که از طریق پشه‌ای به نام آئدس به انسان منتقل می‌شود، اظهار کرد: این بیماری تاکنون در ۶ استان کشور همچون سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، گلستان، گیلان و مازندران شناسایی شده و در یک ماه اخیر ۹۲ نفر مبتلا به تب دنگی در کشور شناسایی شده که ۹۰ مورد در کشور‌های عربی و ۲ مورد در بندر لنگه به صورت انتقال محلی مبتلا شده‌اند که از این تعداد سه نفر فوت کردند.

وی با بیان اینکه تب بالا، سردرد شدید، درد عضلانی و مفصلی، حالت تهوع و استفراغ، بثورات پوستی در موارد شدید از علائم این بیماری است، افزود: متاسفانه این بیماری در مواردی می‌تواند موجب خونریزی شدید، شوک و مرگ شود.

دنگی یک عفونت ویروسی است که توسط پشه منتقل می‌شود. ویروس مسئول ایجاد دنگی، ویروس دنگی (DENV) نامیده می‌شود. دنگی شدید علت اصلی بیماری‌های جدی و مرگ در برخی از کشور‌های آسیایی و آمریکای لاتین است.

تب دِنگی (Dengue fever) نام یک بیماری ویروسی است. به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته‌اند. تب دنگی یک بیماری پشه‌ای دردناک و ناتوان کننده است که ناشی از هر یک از چهار ویروس دنگ است که به هم نزدیک هستند. این ویروس‌ها مربوط به ویروس‌هایی هستند که باعث عفونت نیل غربی و تب زرد می‌شوند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار