مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به ضرورت نگهداری و حفاظت از بنا‌های تاریخی که مورد تاکید رییس جمهور شهید نیز بود، در دولت سیزدهم ۱۴۲ بنای تاریخی استان مرمت شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲ 08 June 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، هادی شاهوردی روز شنبه ۱۹ خرداد به رسانه‌ها بیان کرد: یکی از اولویت‌های رییس جمهور شهید، توسعه گردشگری و صنایع دستی استان بود و در این مدت بنا‌های تاریخی از جمله کاروانسرا، رباط، آسباد و آسیاب آبی، حوض انبار، حمام، قلعه، مسجد، حسینیه و تکیه، باغ و خانه تاریخی در استان مرمت شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم شاهد مشارکت حداکثری مردم در احیای بنا‌های تاریخی بوده ایم و احیای این بنا‌های تاریخی با تعامل و همکاری همه بخش‌های میراث فرهنگی و مشارکت مردمی نتایج خوبی در برخواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: همچنین در این مدت ۶۶ اثر استان در فهرست میراث ملی و چهار اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: چهار کاروانسرای سرایان، ده‌محمد، خان و چهل پایه در سال ۱۴۰۲ در میراث جهانی یونسکو ثبت شد و آثار ثبت جهانی خراسان جنوبی به همراه بیابان لوت، قنات بلده فردوس، باغ و عمارت اکبریه، ژئوپارک طبس و روستای خراشاد به ۹ اثر در ۶ گروه رسید.

شاهوردی گفت: یک پرونده ثبت جهانی مشتمل بر ۱۷۱ تعداد آسباد نیز تکمیل و برای بررسی و حضور ارزیابان به وزارتخانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۲ اثر تاریخی در استان تعیین حریم شد و هدف از ایجاد حریم در بنا‌ها و آثار تاریخی حفاظت، ارزش گذاشتن و جلوگیری از مخدوش کردن منظر آنهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: خرداد سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی موزه بزرگ خراسان جنوبی در مساحت سه هزار متر مربع نیز آغاز شد.

وی افزود: شهید آیت الله رییسی مرد میدان و دغدغه‌مند حل مسائل کشور بود که توجه وافری به مقوله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشت و در مدت سه سال ریاست جمهوری تلاش زیادی برای توسعه و آبادانی کشور در حوزه‌های مختلف انجام شد.

شاهوردی با اشاره به اینکه شهید جمهور به استان خراسان جنوبی تعلق خاصی داشت و رویکرد دولت سیزدهم گردشگری‌محور بوده است ابراز امیدواری کرد: رویکرد رییس جمهور شهید را در دولت بعدی نیز شاهد باشیم تا توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در استان ادامه داشته باشد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار