پنجمین جشنواره درون دانشگاهی رویش و حرکت با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی بیرجند آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴ 09 June 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، پنجمین جشنواره درون دانشگاهی رویش و حرکت با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم‌مقام و مسئولان استانی و دانشگاهی با شعار ارزش‌آفرینی و جامعه‌محوری برای معرفی آثار و دستاوردهای انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی و شرکت‌های دانش‌بنیان روز یکشنبه ۲۰ خردادماه در دانشگاه صنعتی بیرجند آغاز به کارکرد.

در آیین افتتاحیه جشنواره، رضاپور رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: امروز ما افتخار این را داریم که شاهد نمایش دستاوردهای انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی بیرجند در ۲۳ غرفه باشیم.

رضاپور افزود: باهمت و انگیزه بالایی که از دانشجویان دانشگاه سراغ داریم، در سایه حمایت و راهنمایی‌های اساتید راهنما و کارشناسان فرهنگی، شاهد درخشش دانشگاه در سطح ملی باشیم.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به دیدگاه رهبر انقلاب با نگاه فرصت محور به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، آماده‌کردن دانشجویان برای ورود به عرصه فعالیت‌ها و آماده‌سازی برای برداشتن گام دوم انقلاب که بارش به دوش دانشجویان است را از مهم‌ترین اهداف و دغدغه‌های دانشگاه‌ها برشمرد.

وی افزود: برخلاف تصویر مشوشی که توسط دشمنان ارائه می‌شود دانشگاه‌های ما در بزنگاه‌های حیاتی دانشگاه‌ها حضور پررنگی داشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت از فصل تابستان به‌عنوان فرصت مغتنمی برای تقویت مجموعه‌های دانشجویی و تشکل‌ها و نشریات یاد کرد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر اتفاق بزرگ در حوزه فرهنگی وزارت رقم و گام‌های مؤثری برداشته شد یکی از این اقدامات نزدیک‌شدن مجموعه‌های فرهنگی و دانشجویی به فناوری بود تا به‌تدریج دانشجویان با زیست‌بوم فناوری و نوآوری آشنا گردند که این مهم پایین آمدن سن ورود به عرصه فناوری است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار