سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: مشکل سوخت معادن، واحد‌های تولیدی و پیمانکاران استان رفع شد به گونه‌ای که هر مقدار دستگاه متولی تایید کند سوخت مورد نیاز برای آن‌ها تامین می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵ 10 June 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مهدی جعفری روز دوشنبه ۲۱ خرداد در نشست با اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات و کسب و کار‌های دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار کرد: سوخت به اندازه کافی در اختیار معادن و واحد‌های تولید قرار می‌گیرد تا دچار مشکل نشوند.

وی گفت: از افراد فعال در زمینه فناوری اطلاعات و کسب و کار‌های دانش بنیان به عنوان مغز‌های متفکر جامعه یاد می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت‌های نوپا برای رقابت با شرکت‌های بزرگ نیازمند حمایت ویژه هستند افزود: پیشرفت با اقتدار نیازمند توجه ویژه و برنامه هدفمند است.

وی گفت: نیاز است در زمینه فناوری اطلاعات و کسب و کار‌های دانش بنیان انجمن و شرکت تعاونی عام راه اندازی شود تا گفتمان شما در همه جا مطرح و جایگاه بخش آتی به خوبی نهادینه شود و با این اقدام انتفاع و سودش به همه می‌رسد.

جعفری عنوان کرد: ارزش افزوده بخش معدن با هفت میلیارد تن ذخیره و ۱۳ نفر اشتغال تنها چهار درصد است که با این شرایط خراسان جنوبی بهشت سرمایه برداران و نه بهشت معادن است.

جعفری با اشاره به اینکه بررسی میدانی مشکلات واحد‌های تولیدی و بخش صنعت و معدن و سرمایه گذاران در شهرستان‌ها در دستور کار قرار داریم، بیان کرد: برای اولین بار روز گذشته با بیش از ۲۶ مدیرکل به شهرستان نهبندان رفتم و مشکلات بخش تولید این شهرستان را به صورت موردی مورد بررسی قرار گرفت و این طرح مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی از افزایش هزار و ۹۰ درصد ترانزیت کالا از مرز ماهیرود در سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام با افزایش ساعت کاری در مرز ماهیرود رقم خورد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: سیاست‌های تشویقی و تنبیهی برای بانک‌های استان در نظر گرفته شد و در سال جاری بانک برتر استان معرفی شد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت ریسک مدیران استان باید افزایش یابد، بیان کرد: در هوشمندسازی صنایع و کشاورزی و حتی سایر بخش‌های استان نیازمند ورود شما شرکت‌های فناور هستیم و ظرفیت‌های خالی استان را در خدمت تولید در این بخش در قالب شرکت تعاونی قرار خواهیم داد.

جعفری عنوان کرد: برای اولین بار در خراسان جنوبی در دولت سیزدهم از فناوری اطلاعات به عنوان پیشران اقتصادی معرفی شد و این حوزه در کنار ظرفیت معادن استان قرار گرفته است.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار