دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۱۳۳ پرونده در صف انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری در استان خراسان جنوبی هستند.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳ 08 June 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمدعلی زرنگ صبح امروز شنبه ۱۹ خرداد در حاشیه جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان به خبرنگاران گفت: عملکرد شبکه بانکی استان در سال گذشته نشان می‌دهد که ۴۰ درصد تسهیلات قرض الحسنه صرفاً در بخش تسهیلات ازدواج و ۳۸.۳ درصد در سایر بخش‌ها، ۹ درصد در بخش فرزندآوری و ۲ درصد در حوزه مشاغل خانگی و سه درصد در بحث تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار و ۱۳۳ نفر در صف انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری هستند که در این مدت به هزار و ۷۸ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۹۸۴ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

زرنگ با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۹۵۹ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند، اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه ۶۸۷ فقره وام ازدواج به مبلغ ۲ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۲ درصد منابع بانکی استان بلندمدت، ۲۵ درصد تسهیلات کوتاه مدت، ۲۱ درصد جاری، ۱۸ درصد قرض الحسنه پس انداز و ۴ درصد هم سایر منابع است، ادامه داد: امیدواریم با ابلاغ اعتبار جدید به شبکه بانکی استان تا پایان شهریورماه که موعد بررسی شبکه بانکی است این صف انتظار را به حداقل ۵۰ درصد کاهش دهیم.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبکه بانکی استان ۷ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه در اختیار دارند، اما از طرف مقابل پرداخت‌های در این حوزه حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان است یعنی ناترازی ۶ هزار میلیارد تومانی در پرداخت‌ها را شاهد هستیم که نشان‌دهنده اهتمام شبکه بانکی در انجام تکالیف خودش است.

زرنگ یادآورشد: بیشتر بانک‌های استان از نظر پرداخت تسهیلات بانکی ناترازی دارد و در سال جاری ۲۲ درصد منابع بانکی در بخش مسکن و ساختمان، ۲۰ درصد در بخش صنعت، ۶ درصد در بخش بازرگانی و صادرات، ۲۴ درصد بخش خدمات و ۲۸ درصد هم در بخش کشاورزی بوده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار