دهه فجر مبارک باد: افتتاح بیش از 600 پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در استان
استاندار خراسان جنوبی: امسال کشور ایران در حوزه دیپلماسی به خوبی درخشید و توانستیم حرف منطق را به اثبات برسانیم/ باید از توان و قابلیت داخلی خود و سایر کشورها برای سرمایه گذاری هر چه بیشتر استفاده کنیم/ تمام افرادی که در انتخابات منتخب مردم شدند باید برای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر استان خود تلاش کنند/ باید برای تأمین آب به استان تدابیر لازم اندیشیده شود/ باید تلاش کنیم تا استان خراسان جنوبی در سطح ملی معرفی شود
کد خبر: ۱۷۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲ 01 February 2016

استاندار خراسان جنوبی که به مناسبت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کنفرانس خبری تشکیل داده بود از افتتاح 640 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 244 میلیارد تومان خبر داد.

خدمتگزارضمن تبریک دهه مبارک فجر با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به یک قشر خاص نیست، اظهار کرد : انقلاب اسلامی متعلق به همه آحاد جامعه اسلامی از جمله خراسان جنوبی است و باید از این دستاورد بزرگ که ثمره خون هزاران شهید است به خوبی محافظت کرده و قدردان آن باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید موفقیت‌های بزرگ این انقلاب را برای نسل جدید بازگو کنیم، تصریح کرد: امسال کشور ایران در حوزه دیپلماسی به خوبی درخشید و به عنوان کشوری مقتدر و با امنیت با دیپلماسی قوی توانستیم اهداف بزرگ ایران را تحقق بخشیده و حرف منطق را به اثبات برسانیم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای اروپایی عنوان کرد: در این سفر از رئیس جمهور استقبال زیادی صورت گرفت و حضور تیم‌های اقتصادی از کشورهای مختلف در ایران دستاورد بسیار بزرگی است که باید به خوبی از آن استفاده شود.

استاندار با بیان اینکه کشور ایران ظرفیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نخبگان، دانشمندان و نوآوری بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: در این راستا باید از توان و قابلیت داخلی خود و سایر کشورها برای سرمایه گذاری هر چه بیشتر استفاده کنیم.

خدمتگزار در ادامه به برگزاری انتخابات در هفتم اسفند ماه اشاره کرد و گفت : وظیفه دولت برگزاری انتخابات قانونمند با ایجاد آرامش برای تمام آحاد در فضایی توأم با امید و نشاط است و امید می رود افراد در عرصه رقابت رفاقتی بتوانند به خوبی در میدان انتخابات ورود پیدا کنند.

به گفته وی تمام کسانی که مورد تأیید قرار می‌گیرند باید در ایام تبلیغات به گونه‌ای رفتار کنند که منطبق با قانون و مقررات باشد و افرادی که منتخب مردم شدند برای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر استان خود تلاش کنند.

استاندار در ادامه به وضعیت استان اشاره کرد و افزود:باید تلاش کنیم تا استان خراسان جنوبی در سطح ملی معرفی شود، چرا که : خراسان جنوبی محصولات استراتژیک فراوانی دارد که هم می‌توان آن را فرآوری کرد و هم با ایجاد یک برند برای آن در کشورهای اروپایی آنها را عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های روستایی در نظر گرفته شده و گام‌های بزرگی در این راستا برای روستائیان برداشته شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کارگروه رفع موانع تولید در استان گفت: در حال حاضر 515 میلیارد تومان در بخش صنعت، کشاورزی و حمل و نقل استان سرمایه گذاری شده است.

خدمتگزاربا بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری خارجی نیز از سال 85 بالغ بر 44 میلیون دلار سرمایه گذاری شده که 33 میلیون دلار آن مربوط به سال 94 بوده است اظهار نمود: در حوزه کارآفرینی نیز 88 میلیارد تومان در قالب 500 طرح برای مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است و کاهش نرخ سود تسهیلات نیز در دستور کار ما قرار دارد.

به گفته استاندار در ارتباط با توسعه و تجهیز فرودگاه نیز کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و افزایش پروازها و ایجاد پروازهای خارجی در دستور کار است.

استاندار خراسان جنوبی از آماده سازی آسفالت راه‌های روستایی در استان خبر داد و گفت:220 کیلومتر راه روستایی برای آسفالت آماده است که به محض تأمین اعتبار کار آسفالت آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به کمبود بارندگی و 17 سال خشکسالی افزود: در این راستا باید برای تأمین آب به استان تدابیر لازم اندیشیده شود.

خدمتگزار از اخذ مجوز استخدامی برای شهرداری‌ها خبر داد و تصریح کرد: برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار نیز مجوز دهیاری اخذ شده و امسال 21 میلیارد تومان اعتبار بین دهیاری‌ها توزیع شده است.

وی به اعتبارات حوزه عمرانی در بودجه 95 اشاره و بیان کرد: اعتبارات این حوزه در سال آینده 155 میلیارد تومان، اعتبارات هزینه‌ای 165 میلیارد تومان و درآمدهای استانی نیز 223 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با وجود منابع محدود نمی‌شود در استان رونق و توسعه اشتغال ایجاد کرد، افزود: در این راستا باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی بیشتر استفاده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار