مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی:
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ هزار کار ملی هوشمند طی سال آینده در خراسان جنوبی صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۵۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 28 December 2015

 علی‌پور حسین  درهمایش بزرگداشت روز ثبت احوال، اظهار کرد: برای صدور این میزان کارت هوشمند، راه اندازی تعداد ۴۶ ایستگاه کاری در سطح استان مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ دستگاه کاری راه اندازی شده است، تصریح کرد: راه اندازی هر ایستگاه نیازمند ۱۵ میلیون تومان اعتبار بوده و کمک همه دستگاه‌های استانی را می‌طلبد.

پورحسین ادامه داد: صدور کارت ملی هوشمند در خراسان جنوبی از تیرماه سالجاری شروع شده و طبق قراردادی که با وزارت کشور منعقد شده، باید ظرف مدت سه سال به پایان برسد.

وی با اشاره به صدور شناسنامه یک روزه در بیرجند، بیان کرد: خراسان جنوبی جزو اولین استان‌هایی است که به صورت یک روزه و بدون فوت وقت شناسنامه نوزادان را صادر می‌کند.

افزایش ۶ درصدی نرخ تولد در استان

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از افزایش ۶ درصدی نرخ تولد در نُه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد متولدین نسبت به نُه ماهه سال گذشته، ۹۰۲ واقعه افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در نُه ماهه سالجاری، نرخ تولد شهری ۱۱. ۴۱ درصد افزایش و نرخ تولد روستایی ۶ درصد کاهش داشته است.

پورحسین با اشاره به کاهش ثبت ازدواج در نُه ماهه سال جاری، بیان کرد: در طول این مدت ۲۹۶ واقعه ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته کم بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به ثبت وفات در مهلت قانونی، بیان کرد: خراسان جنوبی در ثبت وفات در مهلت قانونی، جزو استان‌های بر‌تر کشوراست.

ثبت احوال در مراقب اطلاعات و هویت شهروندان تلاش کند

استاندار خراسان جنوبی در این همایش با بیان اینکه ثبت احوال معتبر‌ترین و دقیق‌ترین سند هر فرد را در اختیار دارد، اظهار کرد: ادارات ثبت احوال در مراقبت از اطلاعات و هویت شهروندان تلاش کنند.

وجه اله خدمتگزار شناسنامه را معتبر‌ترین سند برای معرفی هویت افراد دانست و گفت: ثبت احوال یکی از دستگاه‌های اساسی و موثر در برگزاری انتخابات است.

وی با اشاره به نقش ثبت احوال در برگزاری انتخابات، بیان کرد: اصالت و هویت دقیق افراد داوطلب در دست ثبت احوال بوده و بسیاری از هویت‌ها را باید رصد کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار