مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال تحصیلی 95 - 94، 40 درصد مدارس ایران توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 14 October 2015

به گزارش ایرنا، محمد رضا جعفری  در مراسم بهره برداری از هنرستان شبانه روزی محمود فقیهی شهر اسدیه شهرستان مرزی 55 هزار نفری درمیان، گفت: در سال جاری از مجموع یک هزار و 300 مدرسه ای که در کشور به بهره برداری رسید، 530 واحد آموزشی توسط خیرین یا با مشارکت آنها احداث شد.
از مجموع 11شهرستان خراسان جنوبی، شهرستان های درمیان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه در همسایگی افغانستان قرار دارند.
وی اضافه کرد: موضوع ساخت مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز در دیگر کشورها به شکلی که در ایران انجام می شود، وجود ندارد.
مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه هم اکنون آموزش و پرورش با مشکلات زیادی در کمبود فضای آموزشی رو به رو ست، گفت: این مشکل تنها با مشارکت خیرین حل می شود.
جعفری عنوان کرد: بسیاری از واحدهای مسکن مهر که به تازگی احداث شدند با کمبود مدرسه مواجه اند و بسیاری از مدارس روستایی خشت و گلی هستند که باید مرمت شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی دانش آموزان در مدارس دو شیفته و برخی نیز در فضاهای استیجاری تحصیل می کنند، گفت: با مشارکت خیرین و دولت می توانیم به تدریج مشکلات فضای آموزشی کشور را رفع کنیم.
این مسوول از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در 31 استان کشور قدردانی کرد و رویکرد جشنواره های امسال خیرین مدرسه ساز را توسعه عدالت آموزشی ذکر کرد.
به گفته وی سال گذشته رویکرد و شعار پیش بینی شده ساخت مدرسه تکمیل طرح های نیمه تمام بود که با استقبال خیرین روبه رو شد.
جعفری با اشاره به اینکه خیرین به صورت حقیقی و حقوقی کمک های خود را در این حوزه اهدا می کنند بیان کرد: آنان در زمره افرادی هستند که در روز قیامت به درجه رفیعی نائل خواهند شد.
مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در خارج از کشور بیش از یک هزار خیر مدرسه ساز نیز شناسایی شده اند.
جعفری ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خیرین حرکت ویژه ای در جهاد مدرسه سازی داشته اند و در حال حاضر 25 هزار فرد حقیقی و حقوقی در جمع خیرین مدرسه ساز حضور دارند.
برای احداث هنرستان شبانه روزی فقیهی شهر اسدیه که در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و با یک هزار و 248 متر مربع زیر بنا احداث شد، بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار خیریه و دولتی هزینه شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار