معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در قالب طرح تحول سلامت ۳۱۰ نیروی پرستاری جذب شده که بعد از این طرح هزینه حقوق این افراد به عهده دانشگاه است.
کد خبر: ۸۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 06 September 2015

به گزارش تابناک در کارگروه سلامت استان در خصوص برنامه طرح تحول سلامت در استان، گفت: ۱۳ تخت دیالیز طی سال گذشته افزایش یافته و تا پایان سال ۸ تخت دیگر نیز اضافه خواهد شد که کمبودی در بخش دیالیز نخواهیم داشت.

وی با اشاره به وجود ۱۰۵ تخت ویژه در بیمارستان‌های استان تصریح کرد: برای۲۳ تخت ویژه دیگر نیز تجهیزات گرفته شده است.

گنجی‌فر ادامه داد: مشکل اقامت پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها بیشتر در شهرهای بزرگ وجود داشته که بیماران در زمان حضور در بیمارستان‌ها با عدم حضور متخصص و یا ویزیت با تاخیر متخصص مواجه بودند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با اقامت پزشک متخصص در بیمارستان‌های آموزشی و غیرآموزشی این مشکل حل شده و در استان ما نیز در ۵ بیمارستان ۵۶ متخصص حضور دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهارکرد: جدای از بحث آموزش که انترن یا رزیدنت باید بیماران را ویزیت کنند، متخصص نیز موظف است بیمار را ویزیت کند که این امر بازتاب خوبی داشته است.

گنجی‌فر تصریح کرد: اقامات پزشکان در مناطق محروم در گروه‌های مختلف تقسیم بندی شده که مقرر شد مبلغ ثابتی به ازای روزهایی که پزشکان در آن مناطق حضور داشته باشد پرداخت ‌شود.

وی افزود: دریافتی‌ها خوب شده به طوری که علاوه بر رقم ویزیت بیماران و اقدامات درمانی دریافتی‌های مناطق محروم به مرکز استان نزدیک شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: اقدامات درمانی حاد و اولیه برای بیمارانی که دچار سکته مغزی می‌شوند در مرحله اولیه انجام شده برنامه آینده طرح تحول بوده که در استان زود‌تر انجام شده است

گنجی‌فرد در خصوص ناوگان آمبولانس‌های فرسوده، گفت: مقرر شده بیش از 2 هزار آمبولانس تهیه شود که در حال حاضر ۴ آمبولانس تحویل گرفته شده است.

وی ادامه داد: در خصوص تجهیزات پزشکی ناقص ۱۵ هزار قلم تجهیزات لیست شده که تعدادی خریداری و تحویل شده که ۴۵۵ قلم از این تجهیزات، تجهیزات سنگین است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: اعتبار طرح تحول سلامت برای استان ۵۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: طرح تحول سلامت در قالب ۲۶ پروژه در استان در حال اجرا است.

گنجی‌فرد خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح تحول سلامت ۴۰۹ هزار نفر ویزیت تخصصی و فوق تخصصی و ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی خریداری شده است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار