استاد حوزه علمیه قم گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مانند شهیدان بهشتی و رئیسی باید از شجاعت لازم برای مبارزه با فساد برخوردار باشند.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸ 26 June 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، استاد حوزه علمیه قم گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مانند شهیدان بهشتی و رئیسی باید از شجاعت لازم برای مبارزه با فساد برخوردار باشند.

حجت الاسلام زمانی امروز چهارشنبه هفتم تیر در مراسم گرامیداشت شیهد آیت الله بهشتی و یاران صدیق انقلاب و اربعین شهید جمهور آیت الله رئیسی و همراهان ایشان که با حضور استاندار، نماینده، ولی فقیه در استان، معاونین استانداری، رئیس مجمع نمایندگان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، خانواده شهدا و ایثارگران و گروه‌های مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه آیت الله بهشتی و رئیسی دارای صفات مشترکی بودند، گفت: دیانت و ایمان قوی، عدالت، مدیریت، قناعت، سیادت، مظلومیت و... از جمله ویژگی‌های مشترک این دو شهید است.

به گفته وی؛ شهید بهشتی با پیروزی انقلاب تصمیم گرفت قوه قضائیه را متحول کند تا دیانت را بر آن حاکم سازد و شهید رئیسی هم در سازمان ملل با بالا بردن قرآن از دیانت سخن گفت که این موضوع برگرفته ار دیانت مولا علی (ع) است.

وی تصریح کرد: نتیجه دیانت قوی، تقواست و اگر بعضی از دانشمندان مسیحی در برابر حضرت علی (ع) زانو می‌زنند به دلیل دیانت بالای آن حضرت است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علم و هدایت یکی دیگر از صفات مشترک این دو شهید است، خاطرنشان کرد: برای هدایت مناسب جوانان و نوجوانان به خصوص در تابستان باید به خوبی برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به این که قضاوت دیگر صفت مشترک این دو شهید است، تصریح کرد: این دو شهید خدمات بسیاری را در دوره تصدی مسئولیت قوه قضائیه انجام دادند.

حجت الاسلام زمانی در ادامه گفت: شجاعت به تأسی از مولا علی (ع) از ویژگی‌های بارز این دو شهید بود و مدیران دستگاه‌های اجرایی هم برای مبارزه با مفاسد اداری و بازار و امر به معروف و نهی از منکر باید از شجاعت لازم بر خوردار باشند و کوچکترین جرم و جنایتی نباید در خراسان جنوبی اتفاق افتد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این نکته که ذره‌ای فساد نباید در خراسان جنوبی انجام شود، تصریح کرد: زهد و قناعت باید سرلوحه کار مدیران ارشد نظام باشد و مانند حضرت علی (ع) زندگی کنند.

به گفته وی؛ شهیدان بهشتی و رئیسی مانند جد خود مظلوم زیستند و شبانه روز برای مردم خدمت کردند و این دو، شهادت را از جد خود به ارث بردند، زیرا شهادت ارث ائمه و اسلام است.

حجت الاسلام زمانی همچنین در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواستار حضور گسترده مردم خراسان جنوبی مانند سال‌های گذشته در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار