رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پذیرش بیماران رادیوتراپی برای نخستین بار در مرکز ایرانمهر خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این راستا نیاز به اعزام بیماران به مشهد و سایر استان‌ها نخواهد بود‌.
کد خبر: ۴۵۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 04 July 2017
کاظم قائمی ظهر امروز در مراسم پذیرش بیماران رادیوتراپی در مرکز ایرانمهر بیرجند اظهار داشت: امروز اولین بیمار در مرکز استان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تحت درمان رادیوتراپی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در این راستا نیاز به اعزام بیماران به مشهد و سایر استان‌ها برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با سیستم‌هایی که در این مرکز وجود دارد روزانه 30 تا 40 نفر ظرفیت پذیرش داریم و هیچ محدودیتی نخواهیم داشت.

قائمی با بیان اینکه در این مرکز تمام بیماران دارای تومورهای مختلف پذیرش می‌شوند تصریح کرد: هزینه‌ها براساس تعرفه‌های دولتی است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های انجام رادیوتراپی برای بیمارانی که بیمه هستند به صورت رایگان است و تمام بیمه‌ها در این مرکز مورد تأیید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیماران شیمی درمانی تنها 10 درصد از هزینه‌های شیمی درمانی را پرداخت می‌کنند یادآور شد: در حال حاضر هیچ محدودیت دارویی نداریم.

قائمی اظهار داشت: هزینه تجهیزات این قسمت در مجموع 13 میلیون تومان است که خیرین سلامت قسمت عمده این هزینه را متقبل شدند.

وی افزود: برای تجهیز واحد ساختمانی این مرکز نیز حدود 40 میلیون تومان هزینه شده و تنها بخشی از سی‌تی‌اسکن این مرکز باقیمانده که اگر نصب شود سیستم این مرکز کامل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر بیماران برای سی‌تی‌اسکن به بیمارستان ولی‌عصر منتقل می‌شوند گفت: امید است به زودی سی‌تی‌اسکن در این مرکز راه‌اندازی شود تا دیگر نیازی به اعزام بیماران به بیمارستان ولی‌عصر نباشد.

قائمی با اشاره به اینکه بخش بستری این بیمارستان هنوز راه‌اندازی نشده است بیان کرد: تنها مشکلی که در حال حاضر داریم بحث پزشک عمومی است که باید قرارداد بسته شود و در این راستا یک سری مشکلات قانونی و قراردادی وجود دارد که در صورت برطرف شدن این مشکل بخش بستری نیز تا یکی دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار