رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: اتاق بازرگانی بیرجند در چنین شرایطی خواهان گسترش مبادلات تجاری و همکاری متقابل بین دو کشور جمهوری چک و ایران است.
کد خبر: ۲۱۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 18 April 2016


 محسن احتشام در نشست فعالان اقتصادی خراسان جنوبی و جمهوری چک اظهار داشت: روابط تجاری ایران با جمهوری چک سابقه‌ای 90 ساله دارد، به گونه‌ای که این دو کشور از گذشته‌های دور نیز ارتباطات خوبی با هم داشتند.

وی گفت: اتاق بازرگانی بیرجند در چنین شرایطی خواهان گسترش مبادلات تجاری و همکاری متقابل بین دو کشور هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: خراسان جنوبی در زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌های مشترک مزیت‌های نسبی بسیاری مانند معدن، تجارت و محصولات کشاورزی را دارد و در این  زمینه نیز شرایط خوبی در منطقه اقتصادی فراهم شده که می‌تواند زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

احتشام تصریح کرد: استان در بخش معدن رتبه هشتم کشور را دارد و بیش از 450 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد زغال‌سنگ کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود، ادامه داد: بیش از 38 نوع ماده مختلف معدنی در بخش معدن در این استان تولید می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه ایران 98 درصد تولید زرشک را در دنیا دارد، خاطرنشان کرد: همچنین بیش از 95 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود که سهم استان از این تعداد 30 درصد است.

احتشام با بیان اینکه آمادگی کامل برای فراهم کردن زمینه مشارکت‌ها بین دو کشور را داریم، اظهار کرد: همچنین برای انتقال تکنولوژی، دانش و فن‌آوری فنی از جمهوری چک نیز آماده هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در این منطقه وجود دارد اتاق بازرگانی نیز آمادگی کامل دارد تا زمینه همکاری مشترک و تمام شرایط را برای سرمایه‌گذاری فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: استان با 800 هزار نفر جمعیت دارای سابقه فرهنگی غنی و از منابع انسانی متخصصی برخوردار است.

احتشام یادآور شد: امیدواریم زمینه رشد و توسعه اقتصاد بیش از چهار درصد در جمهوری چک و بیش از هفت درصد در ایران را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک هیأت تجاری از فعالان اقتصادی را به جمهوری چک بفرستیم که از توانمندی‌های کشور بازدید کنند تا ارتباطات بین دو کشور نیز گسترده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار