مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای خراسان جنوبی:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در شرایط کنونی گفت: در این مبحث آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند جایگاه مهمی داشته باشد و یک پایه مهم اقتصاد مقاومتی آموزش فنی و حرفه‌ای است.
کد خبر: ۱۸۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 13 February 2016


 حسین خوشایند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارای اهمیت خاصی در نظام آموزشی است و ارتقای جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای به نفع مردم و دوای بسیاری از دردها است.

وی با اشاره به تجربیات کشورهای موفق در زمینه آموزش‌های مهارتی گفت: کشورهایی توانسته‌اند چرخه تولید و اشتغال را خوب جلو ببرند که سیستم فنی و حرفه‌ای خوبی دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در شرایط کنونی بیان کرد: در این مبحث آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند جایگاه مهمی داشته باشد و یک پایه مهم اقتصاد مقاومتی آموزش فنی و حرفه‌ای است.

خوشایند با بیان اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: در گستره وسیعی از انواع آموزش‌ها، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و یا آموزش‌های مهارتی به دلیل ابعاد کاربردی و عملی بودنشان در ایجاد، تقویت و رشد قابلیت‌های انسانی سهم قابل توجهی را دارند.

وی با اشاره به وجود 21 مرکز دولتی و 155 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان، زیر ساخت آموزش فنی و حرفه‌ای و دسترسی هم استانی‌ها به این نوع آموزش‌ها را مناسب توصیف کرد و از ارائه 370 حرفه آموزشی در سه خوشه صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مهمترین عامل بیکاری نیروی کار در استان خراسان جنوبی کمبود فرصت‌های شغلی، نبود صنایع بزرگ و نبود سرمایه کافی است، بهبود فضای کسب و کار، ثبات سیاست‌های اقتصادی و اعطای تسهیلات اشتغال زایی کم بهره و بلند مدت در بخش صنعت و بخش اشتغال خانگی می‌تواند بهترین استراتژی در بهبود وضعیت اشتغال باشد.

خوشایند یکی از سیاست‌های فعال اشتغال بازار کار را ارائه خدمات مشاوره آموزشی شغلی دانست که می‌تواند در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اثرات فراوانی برای کارجویان و ارتقای بهره وری شاغلان به همراه داشته باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار