معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی:
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آمار بی‌سوادان استان بر اساس خوداظهاری افراد بوده و سامانه جامع سوادآموزی همواره در حال به روزرسانی است.
کد خبر: ۱۶۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 16 January 2016


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی جعفری  در شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بیرجند با اشاره به دغدغه مسئولان استان در رابطه با سوادآموزی اقشار مختلف جامعه، اظهار داشت: مسئله سوادآموزی حق و نیاز همه شهروندان یک جامعه است.

 

وی افزود: بیرجند یک شهر مهاجرپذیر است و علی‌رغم تلاش گسترده مسئولان سوادآموزی، بازهم در شناسایی و جذب بی‌سوادان با مشکل مواجه هستیم.

 

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: مهاجرین به شهر بیرجند به دلیل مشکلات اقتصادی جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند و این موضوع بر حجم کار در حوزه سوادآموزی افزوده است.

 

جعفری بی‌سوادی و فقر اقتصادی را دو مقوله مرتبط با یکدیگر دانست و تصریح کرد: در نتیجه ارتقای دانش سطح جامعه، وضعیت اقتصادی نیز رو به پیشرفت می‌رود.


وی ادامه داد: انسان باسواد با بهره‌وری منابع موجود می‌تواند کیفیت کار خود را بالا ببرد در نتیجه منجر به رشد اقتصادی شود.


معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان داشت: آمار بی‌سوادان استان بر اساس خوداظهاری افراد بوده و سامانه همواره در حال به روزرسانی است.
 

جعفری تأکید کرد: امسال اعتباراتی در حوزه سوادآموزی تعریف شده که در این راستا باید چتر حمایتی آموزش و پرورش را بگسترانیم.

 

وی با اشاره به تحصیل اتباع بیگانه در بیرجند، گفت: در حال حاضر 6 هزار نفر اتباع بیگانه در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 600 دانش‌آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.


مدیر کمیته امداد شهرستان بیرجند نیز گفت: در شهرستان بیرجند دو منطقه خدمات‌رسانی به نیازمندان از سوی این نهاد فعال است.


محمد قریب اذعان داشت: بر اساس آخرین آمار که گاهاً با خطا همراه است تعداد 722 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در بیرجند بی‌سواد هستند که بی‌سوادی 49 نفر از سوی آموزش و پرورش تأیید شده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار