معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 80 رشته صنایع دستی و سنتی با 3 هزار و 500 صنعتگر در سطح استان فعال است که 90 درصد آنها بانوان هستند.
کد خبر: ۱۵۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷ 02 January 2016


به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، حسین عباس‎زاده در نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی خوسف با اشاره به پیشینه تاریخی و صنایع دستی و سنتی شهرستان خوسف اظهار داشت: صنایع دستی و سنتی زیادی در شهرستان وجود داشته که رو به فراموشی گذاشته شده که بعضی فعال شده و مابقی نیز نیازمند حمایت است که باید با آموزش‎های رایگان و همکاری کمیته امداد امام خمینی، فنی‌وحرفه‎ای و بهزیستی احیاء شود.

وی افزود: مأموریت ما در حوزه صنایع دستی تولید، آموزش، اشتغال، ترویج، تشویق و تجهیز صنایع دستی بوده و توسعه اقتصادی نیز منوط به توسعه فرهنگی است که باید در رأس برنامه‎ها قرار گیرد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با توجه به زمینه‎ها و ظرفیت‎های موجود شهرستان خوسف، خواستار ایجاد شرکت‎های تعاونی شد تا با تحت پوشش قرار دادن هنرمندان بتواند زمینه تولید، آموزش، اشتغال و بازار فروش را فراهم کند.

عباس‎زاده در مورد فعالیت رشته‎های صنایع دستی در سطح استان گفت: در حال حاضر 80 رشته صنایع دستی و سنتی با 3 هزار و 500 صنعتگر در سطح استان فعال است که 90 درصد آنها بانوان هستند که امسال 2 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار گرفته و این مبلغ بسیار اندک و نیازمند حمایت بیشتر است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار