در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صورت گرفت:

هشدار دادستان به دستگاه های اجرایی سنگ انداز در تولید / دتسور دادستانی به ورود بازرس کل جهت رفع موانع تولید

دادستان مرکز استان تاکید کرد: بازرس کل نیز با نظارت و بازرسی در این حوزه اگر خلاء را ملاحظه کند به دستگاه ذیربط متذکر می‌شود و اگر ترک فعلی از مقام مسوولی مشاهده شود، به دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ 05 January 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی،حجت الاسلام علی نسایی زهان روز سه‌شنبه در بازدید از سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: به منظور پویایی تولید همه دستگاه‌ها و مسوولان باید برای تسهیل روند صادرات تلاش کنند.

وی تاکید کرد: همه صادرات و واردات باید در راستای قانون باشد و کالاهای مجوزدار صادر شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی گفت: قاچاق سرمایه مملکت را نابود می‌کند و تولید را از بین می‌برد لذا درصدد هستیم با تمام توان جلوی قاچاق را بگیریم.

وی ادامه داد: کالای قاچاق پس از کشف باید به سرعت تعیین تکلیف شود نه اینکه سال‌ها در انبارهای ستاد اموال تملیکی بماند، اگر قابل معدوم شدن است باید معدوم و اگر قابلیت مصرف دارد در چارچوب قانون انجام شود.

حجت الاسلام نسایی به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی باید در معیشت مردم مرزنشین استان موثر باشد و اثر مثبت بر اقتصاد منطقه بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت در منطقه ویژه برای سرمایه‌گذاری به مردم استان داده شود افزود: خراسان جنوبی استان سی‌ام کشور در بحث محرومیت عنوان می‌شود و ۴۰ درصد مردم استان وابسته به نهادهای حمایتی هستند که باید با حمایت از همین نقاط، آن را مرتفع کرد.

دادستان بیرجند گفت: مسوولان کمک کنند تا مردم استان از سفره منطقه ویژه اقتصادی محروم نشوند و دادستانی هم در بخش تولید و صادرات حتما همراهی خواهد کرد.

وی در این بازدید که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی، مدیرکل بازرسی استان و رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، مشکلات ناشی از فنس‌کشی طرح توسعه منطقه ویژه، مسایل مرتبط با منابع طبیعی و سامانه‌های هوشمند گمرکی و نحوه صادرات و واردات کالا را مورد بررسی قرار داد.

با توجه به اینکه طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی دارای اهمیت زیادی است در راستای مساعدت با فعالان اقتصادی و حمایت از رونق تولید و سرمایه‌گذاری در استان با همکاری منابع طبیعی زمین‌هایی که قبلا فنس‌کشی و حصار شدند به مدت یک سال به صورت موجود حفظ خواهد شد.

در این مدت منطقه ویژه اقتصادی اقدامات لازم و اخذ مصوبات مورد نظر درخصوص تصویب طرح توسعه خود را به سرانجام خواهد رساند و در صورت انقضای مهلت فوق و ایفا نشدن تعهدات توسط منطقه ویژه اقتصادی فنس‌های مذکور با هزینه منطقه ویژه جمع‌آوری و زمین‌ها به اداره کل منابع طبیعی استان تحویل می‌شود.

دادستان بیرجند امروز از سامانه‌های هوشمند در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز هم بازدید کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر هوشمندسازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با رویکرد پیشگیری گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فصل ۲ از ماده ۶ به بعد با نگاه پیشگیرانه طراحی، راه‌اندازی و ارتباط سامانه‌های مختلف هوشمند را مد نظر قرار داده است.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا ادامه داد: طبق این قانون دستگاه‌های مختلف از جمله گمرک، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر دستگاه‌های مسوول باید درخصوص راه‌اندازی و به روز بودن سامانه‌ها و ارتباط سامانه‌ها اقدام کنند.

وی از جمله این سامانه‌ها به سامانه جامع تجارت، سامانه جامع انبارها، سامانه جامع گمرکی و تجارت فرامرزی گمرک، سامانه شناسه کالا، سامانه پنجره واحد گمرک و سامانه باربری در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: اگر دستگاهی در تکلیف قانونی برای بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند و به روز بودن و نظارت و رصد از طریق آن و ارتباط سامانه‌هایی که باید متصل به یکدیگر باشند، کوتاهی کند و شناسایی شود حتما از باب ترک فعل، دادستان مرکز استان ورود خواهد کرد.

وی افزود: بازرس کل نیز با نظارت و بازرسی در این حوزه اگر خلاء را ملاحظه کند به دستگاه ذیربط متذکر می‌شود و اگر ترک فعلی از مقام مسوولی مشاهده شود، به دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار