۱۵ بازرس ویژه به بازرسان انتخابات خراسان جنوبی اضافه شدند

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر فعالیت ۸۲ نفر بازرس مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری، ۱۵ بازرس ویژه و مجرب به دلیل حساسیت مرحله دوم به تعداد بازرسان استان اضافه شدند.
کد خبر: ۱۱۷۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲ 05 July 2024

علیرضا عباس‌زاده روز جمعه در ستاد انتخابات استان به خبرنگاران افزود: رسیدگی به شکایت مردم در روند برگزاری انتخابات بر عهده هیات‌های بازرسی و نظارت است که مردم می‌توانند مشکلات احتمالی در روند انتخابات را برای رسیدگی منتقل کنند.

وی بیان کرد: به دلیل حساسیت مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ نفر بازرسن ویژه از افراد مجرب را به بازرسان قبلی اضافه کردیم تا تضمین بهتری بر روند سلامت انتخابات باشد، ۸۲ نفر بازرس مرحله اول هم در صندوق‌های اخذ رای فعال هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شرایط لازم برای حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای فراهم شده‌ است گفت: انتخابات کار خیر است و همه ما باید تواصی به حق داشته باشیم، پس باید هم مردم خودشان در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و همگان را نیز توصیه به شرکت در انتخابات کنند.

وی افزود: انتخابات مظهر تولی و تبری مردم است؛ تولی مردم با انقلاب و دوستداران انقلاب از معبر و مظهر انتخابات می‌گذرد همچنین تبری و برائت مردم از دشمنان نظام در مسیر مشارکت حداکثری در انتخابات تعریف شده‌ است.

عباس‌زاده گفت: به فرموده مقام معظم رهبری امر جامع موضوعی است که حضور همگانی مردم برای کار بسیار مهمی که سرنوشت جامعه و مردم به آن گره خورده، ضروری باشد که امروز هم در کشور امر جامع‌تر و بالاتری از انتخابات نداریم چراکه که مردم با مشارکت حداکثری در سرنوشت خود و کشورشان تاثیرگذار هستند.

وی بیان کرد: امروز بزرگترین امانتی که در دست ماست، مدیریت حکومت و جامعه اسلامی است که خون بهای شهیدان عزیز و نتیجه تلاش مجاهدان است، پس مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح بسیار مهم است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به حضور پرشور مردم استان در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و کسب رتبه اول مشارکت در سطح کشور افزود: امیدواریم در این مرحله از انتخاب هم مردم حماسه خلق کنند و الگویی برای مردم کشور در مشارکت سیاسی باشند.

وی عنوان کرد: همه متولیان با کار جهادی برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در خراسان جنوبی از مدت‌ها قبل در تلاش هستند، در مرحله اول هم به بهترین شکل ممکن فرآیند انتخابات در استان برگزار شد و براساس ارزیابی که در مرکز انجام شد، ستاد انتخابات خراسان جنوبی در مرحله اول در کشور جزو برترین ستادها شد.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد برگزار شد اما هیچ یک از نامزدها موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه سراسر کشور برگزار شد که مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف با هم رقابت کردند و با توجه به اینکه هیچ یک از آنان نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با کسب بیشترین آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح جمعه پانزدهم تیر ماه همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار پیش بینی شده همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

روند رای گیری طبق قانون تا ساعت ۱۸ ادامه یافت و با موافقت وزیر کشور تا ساعت ۲۰ و سپس تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار