معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی از ایجاد ۲۵۹ فرصت شغلی در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹ 01 July 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی و به نقل ار تسنیم، علی‌اکبر نخعی در جمع خبرنگاران گفت: ۲۵۰ طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی توسط مددجویان تحت حمایت اجرا شده که برای ۲۵۹ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان اجرا شد که در این راستا ۲۹ میلیارد تومان از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: از این تعداد ۱۵۱ طرح در روستا و ۹۹ طرح در شهر اجرا شده است.

نخعی با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت‌حمایت یکی از مهمترین رویکرد‌های این نهاد است افزود: تعداد ۸۱ طرح توسط زنان و تعداد ۱۶۹ طرح توسط مجریان مرد در سطح استان اجرا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: با اجرای طرح اشتغال زایی قالی بافی، یک هزار و ۳۶۲ مترمربع انواع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت تولید و به بازار عرضه شده است.

نخعی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اردیبهشت ماه مددجویان این نهاد تعداد ۲۹۷ تخته فرش به متراژ یک هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش ۴۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه استعداد‌سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها به صورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد طرح راه‌اندازی می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌جنوبی، فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت را این طور توضیح داد: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.

نخعی، صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و گفت: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل توجهی کنند.

وی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‏این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌جنوبی یادآور شد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار