مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آماده‌سازی و ارتقای ایمنی محور‌های مواصلاتی استان با توجه به آغاز سفر‌های تابستانی به منظور تسهیل در تردد مسافران و ارتقای ایمنی محور‌های مواصلاتی استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶ 29 June 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، امروز ۹ تیر به رسانه‌ها گفت: با توجه به آغاز سفر‌های تابستانی و افزایش تردد در محور‌های مواصلاتی استان، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اقدامات ویژه‌ای را جهت ارتقای ایمنی سفر و ارائه خدمات مطلوب به مسافران در نظر گرفته است.

وی اظهار کرد: عملیات راهداری در سطح محور‌های استان از جمله لکه گیری، روکش آسفالت، پاکسازی حریم راه، بروزرسانی و ترمیم تابلو و علائم، شستشوی علایم و تجهیزات راهداری نیز به منظور آماده‌سازی و ارتقای ایمنی محور‌های مواصلاتی استان تشدید شده است.

جلال زاده تصریح کرد: با استقرار گشت‌های راهداری در محور‌های پرتردد و حادثه خیز، راهداران به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی و رصد وضعیت راه‌ها و ارائه خدمات در مواقع ضروری هستند.

وی اضافه کرد: راهداران پرتلاش استان با آمادگی کامل و با استفاده از تجهیزات و ادوات راهداری در راهدارخانه‌های فعال مستقر در سطح استان، در حال ارائه خدمات به مسافران هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: ناوگان راهداری استان از جمله انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری آماده بکار بوده و در صورت نیاز در محور‌های مختلف استان بکارگیری شوند.

وی تاکید کرد: جهت رصد و پایش آنلاین وضعیت ترافیک و شناسایی نقاط حادثه خیز در محور‌های استان از دوربین‌های نظارت تصویری استفاده می‌شود و با استفاده از سامانه‌های تردد شمار، اطلاعات مربوط به حجم ترافیک در محور‌های مختلف استان به صورت لحظه‌ای رصد و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رانندگان تقاضا کرد با رعایت سرعت مجاز و قوانین رانندگی، سفری امن و بی خطر را برای خود و دیگر هموطنان رقم بزنند.

جلال زاده یادآور شد: در صورت مشاهده هرگونه نواقصی در راه‌ها سامانه ۱۴۱ آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و ایرادات احتمالی است.
/ایسنا

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار