روایتی از رای دهندگان در بیرجند

شهروندان بیرجندی روز جمعه پانزدهم تیر ماه به میدان آمدند و در صفوف به هم پیوسته بار دیگر تعهد و وفاداری خود به نظام و کشور را نشان دادند.
کد خبر: ۱۱۷۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴ 05 July 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه آغاز شد و مردم ولایتمدار استان مرزی خراسان جنوبی با شور و شوق پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در حالی از ساعت ۱۸ امروز سه مرتبه و تا ساعت ۲۴ تمدید شده که همچنان بسیاری از مردم در شعبه‌های اخذ رای حضور دارند و موج دوم مشارکت از عصر جمعه و با کاهش گرمای هوا شکل گرفته است.

یکی از رای اولی‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تصمیم گرفتم مانند کسانی که هشت سال دوران دفاع مقدس انتخاب کردند از کشورشان دفاع کنند و در سرنوشت کشورشان سهیم باشند من هم با رای و انتخاب اصلح خود در سرنوشت و آینده کشورم سهیم باشم.

یکی دیگر از رای دهندگان گفت: وظیفه شرعی و تکلیف همه مردم ایران است تا در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: همانطور که یک خانواده نیاز به مدیریت دارد، کشور نیز باید توسط افراد اصلح مدیریت شود لذا هر فرد حق رای و انتخاب دارد و می‌تواند در سرافرازی کشور، ملت و آینده استان و کشور سهیم باشد.

یکی از بانوان شرکت‌ که به همراه چهار فرزند خود در حال رای دادن بود، گفت: با خانواده آمدیم تا ثابت کنیم حضور در انتخابات در هر شرایطی کار سختی نیست.

وی ادامه داد: به عشق رهبرمان، میهن، سردار دلها و شهید خدمت آیت الله رئیسی آمدیم تا ثابت کنیم همچنان ایستادگی می‌کنیم.

یکی دیگر از شهروندان در پای صندوق رای گفت: با توجه به شرایطی که در کشور، منطقه و جهان داریم شرکت در انتخابات اهمیت خاص و ویژه دارد.

روایتی از رای دهندگان در بیرجند

وی افزود: حضور مردم پای صندوق‌های رای مانند حضور باشکوه آنها در مراسم تشییع شهدای خدمت برای قدردانی از خدمات رئیس جمهور شهید است و تاکید بر این دارد هر فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد باید همین مسیر را با قدرت ادامه دهد.

این شهروند گفت: از طرفی در حوزه بین الملل و منطقه هرچه مشارکت بالاتر و پشتوانه رای مردم بیشتر باشد رئیس جمهور یا دولت می‌تواند برای حضور در عرصه بین الملل با پشتوانه بیشتری ورود کند و در مذاکرات نیز قدرت چانه زنی بیشتری خواهد داشت.

همچنین یکی از سالمندان اظهار کرد: حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات نمونه بارزی است که نشان می‌دهد مردم پشتیبان نظام و کشور خود هستند.

وی گفت: انتخابات ریاست جمهوری به خصوص با حضور پررنگ قشر جوان در حال برگزاری است و امیدواریم این نظام و انقلاب در دستان همین جوانان اداره شود.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور ۲ نامزد از ساعت هشت صبح امروز (جمعه) همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار پیش بینی شده همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

روند رای گیری از ساعت هشت صبح امروز تا ساعت ۱۸ ادامه یافت و با موافقت وزیر کشور طی سه نوبت تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار