فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در هفته گذشته مجموع تخلفات جاده‌ای اعمال قانون شده در جاده‌های استان 8 هزار و 164 فقره بوده است.
کد خبر: ۷۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵ 09 August 2015

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در هفته گذشته مجموع تخلفات جاده‌ای اعمال قانون شده در جاده‌های استان 8 هزار و 164 فقره بوده است.
حسین رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در طول هفته گذشته 27 فقره تصادف در جاده‌های استان وقوع یافته است که از این تعداد هفت فقره جزو تصادفات خسارتی بوده است.
وی با اشاره به وقوع یک فقره تصادف فوتی در جاده‌های خراسان جنوبی در هفته گذشته، گفت: در این تصادفات دو نفر از هموطنان ما جان خود را از دست داده‌اند.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی 19 فقره از تصادفات وقوع یافته در جاده‌های استان را جزو تصادفات جرحی دانست و یادآور شد: در این تصادفات 36 نفر مجروح شدند.
رضایی با بیان اینکه عدم توجه کافی به جلو با 45 درصد عمده علت تصادفات جاده‌ای هفته گذشته استان بوده است، تصریح کرد: تخطی از سرعت مطمئنه 25 درصد و انحراف با 15 درصد از دیگر علل تصادفات بوده است.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد از تصادفات جاده‌ای استان در طول هفته گذشته در راه‌‌های اصلی رخ داده است، افزود: همچنین در این مدت 10 درصد از تصادفات در جاده‌های فرعی و 20 درصد در جاده‌های روستایی وقوع یافته است.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی بیشترین مقصر در تصادفات هفته گذشته در جاده‌های استان را سواری‌ها با 85 درصد عنوان کرد و یادآور شد: وانت و کامیونت، کامیون و تریلی و مینی‌بوس و اتوبوس هر کدام 5 درصد در تصادفات هفته گذشته استان مقصر شناخته شده‌اند.
رضایی به عمده برخوردها اشاره کرد و گفت: در طول هفته گذشته واژگونی با 70 درصد، خروجی از جاده با 10 درصد و یک وسیله با 20 درصد از عمده برخوردها بوده است.
وی مجموع تخلفات جاده‌ای اعمال قانون شده در این مدت را 8 هزار و 164 فقره دانست و اضافه کرد: از این تعداد 4 هزار و 29 مورد از تخلفات جزء تخلفات حادثه‌ساز بوده است.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه در طول هفته گذشته 56 دستگاه خودرو متخلف توقیف شده است، تصریح کرد: همچنین تعداد 97 دستگاه موتورسیکلت متخلف در این مدت توقیف شده است.
رضایی خاطرنشان کرد: تعداد 237 راننده فاقد گواهینامه مجاز نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار