معاون ارتباطات و بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری از برگزاری همایش رویکرد علمای اسلام در مقابله با خطرات جریان‌های تکفیری همزمان با 14 بهمن در بیرجند خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 01 February 2017
حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو، گفت: دبیرخانه دائمی کنگره مبارزه با جریان‌های تکفیری در طول سال در خارج و داخل کشور نشست‌ها و همایش‌هایی را برگزار می‌کند.

وی اظهارکرد: از جمله برنامه‌های دبیرخانه کنگره برای امسال برپایی برخی از نشست‌ها و همایش‌ها در داخل کشور است و تا کنون نیز در استان‌های خراسان‌رضوی، گلستان و آذربایجان همایش مبارزه با جریان‌های تکفیری برگزار کرده‌ایم.

خوشخو بیان کرد: چهارمین نشست و همایش را با عنوان خطر جریان‌های تکفیری و نقش علما؛ بهمن‌ماه امسال در خراسان جنوبی برگزار می‌شود و مهمانان برجسته‌ای از داخل و خارج استان در این همایش سخنرانی می‌کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که جریان‌های تکفیری به غلط و با عوام فریبی خود را منتسب به اهل سنت اعلام می‌کنند، این سلسله همایش‌ها و نشست‌های در استان‌هایی برگزار می‌شود که علماء و اندیشمندان اهل سنت حضور دارند و در این همایش‌ها از جریانات تکفیری تبری می‌جویند و فاصله و مرز خود را با آنان بیان می‌دارند.

خوشخو گفت : 400 نفر از علمای شیعه و سنی خراسان‌جنوبی و تعدادی از خواهران فرهنگی مرتبط با حوزه‌های علمیه در این همایش شرکت می‌کنند.

وی یادآورشد: از ویژگی‌های این همایش ابلاغ پیام تصویری مرجع عالیقدرشیعه، آیت ا... العظمی مکارم شیرازی در مورد جریان تکفیری‌ها است و پس از همایش یک روزه هم کارگاه آموزشی برای مدعوین برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار