معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار ملی برای کاهش آسیب‎های اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: مسؤولان استان باید در راستای جذب این اعتبارات چک و چانه بزنند.
کد خبر: ۳۴۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ 13 December 2016
 سید محمد حسینی عصر امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی، با بیان اینکه اعتبارات دستگاه‎ها به صورت ملی توزیع می‎شود، اظهار داشت:مسؤولان دستگاه‎های مختلف استان باید در راستای جذب این اعتبارات تعاملی با مرکز و ستاد برقرار کنند و سهم خود را از مرکز بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه باید در راستای این حرکت میان مدیران استان تعامل و هماهنگی وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید در راستای کاهش آسیب‎‌های اجتماعی نتیجه مطلوبی که مد نظر مقام معظم رهبری و نیاز جامعه است، شکل بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: سال‌هاست که متخصصین جامعه اعم از اساتید و حوزویان در مقوله آسیب‎های اجتماعی ورود پیدا کردند و هشدارهای لازم را می‎دهند که متأسفانه مورد توجه قرار نمی‎گیرد.

حسینی با بیان اینکه چنانچه در مبحثی ورود پیدا می‎کنیم ابتدا باید به دنبال علل آن برویم تا بتوانیم موضوع را کنترل و بتوانیم همزمان با فرد آسیب دیده عمل کنیم، ادامه داد: اگر به علل نپردازیم و موضوع را کنترل نکنیم هر چند کمک کنید مطمئن باشید ورودی بیشتر از خروجی می‎شود که مبحث آسیب‎های اجتماعی نیز همچنین مزیتی را دارد.

وی با اشاره به اینکه آسیب‎های اجتماعی ناشی از رفتار سلیقه‎ای برخورد کردن و ندیدن واقعیت‎های موجود در جامعه است، بیان داشت: بخشی از آسیب‎های اجتماعی موجود در جامعه به تصمیمات غلط، جزیره‎ای عمل کردن و ندیدن سرمایه‎ها و منافع ملی است که باید این موضوعات را مد نظر قرار دهیم و گرنه به کشور آسیب می‎رسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم که همه رفتارها با نگاه تأمین منافع ملی کشور باشد، اضافه کرد: اگر در سرمایه ملی و اجتماعی دقت نشود همین اقداماتی که صورت می‌گیرد نیز بی‎نتیجه است.

حسینی از سخنرانی بعضی از افراد مبنی بر خالی از سکنه شدن روستاهای خراسان جنوبی انتقاد کرد و ادامه داد: حق ندارد هر شخصی هر چیزی را که تشخیص می‎دهد مطرح کند.

وی اظهار داشت: بعضی از افراد در سخنرانی‎های خود مطرح می‎کنند که بعضی از روستاهای خراسان جنوبی 100 درصد خالی از سکنه شده است در صورتی که این حرف صحت ندارد زیرا آمار و ارقام به ریز شهرستان و بخش کارشناسی شده است و تخلیه روستاها به اندازه افزایش و رشد جمعیت بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی همچنین به ارائه آمار متناقض بخش طلاق در استان اشاره کرد و توضیح داد: در بحث طلاق در استان آمارهایی توسط بعضی از افراد مطرح شده است که حتی مسؤولین مستقیم و ذیربط در اطلاع نیستند.

حسینی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه اول طلاق در سطح ملی را ندارد، ادامه داد: افزایش طلاق در تمام بخش‎ها، شهرستان‎ها و دهستان‎ها وجود دارد و ما منکر افزایش این پدیده شوم نیستیم ولی در مقایسه با آمار کشوری ما در چنین شرایطی که بگویند رتبه اول را به خود اختصاص داده‎ایم، نیستیم.

وی همچنین خطاب به مدیران و مسؤولان دستگاه‎های اجرایی، توصیه کرد: باید همه چیز را برای نظام بپذیریم و اگر در مواقعی برخورد بدی با ما صورت گرفت اگر سکوت ما به نفع نظام و استان است سکوت کنیم و بگذاریم همه از ما طلبکار باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در چهارچوب و قاعده جامعه کار کنیم، تصریح کرد: رسالت اصلی کارگروه فرهنگی و اجتماعی برنامه‎هایی است که دستگاه‎ها لیست کرده‎اند لذا ما با کسی تعارف نداریم.

حسینی همچنین خواستار استفاده همه مردم از خانه محله‎ها شد و توضیح داد: خانه محله‌ها را باید کانون پرتردد و معادلات فرهنگی و اجتماعی قرار دهیم به صورتی که همه مردم حق استفاده از این مکان را داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار