استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی گفت: ریشه پدیده قاچاق در واحدهای صنفی نیست.
کد خبر: ۲۷۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 15 August 2016
 سید علی‌اکبر پرویزی در کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه بر قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و اظهار داشت: پدیده قاچاق کالا متأسفانه تولید کشور را هدف گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال اهتمام قوانین جدیدی در راستای تشدید برخورد با قاچاقچیان است، تصریح کرد: واردات کالاهای قاچاق در کشور علاوه بر اینکه جلوی تولیدات داخلی را می‌گیرد به صنعت اشتغال کشور نیز صدمه وارد می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید در راستای مبارزه با قاچاق کالا برخورد جدی صورت پذیرد، اضافه کرد: باید مراکز اجرایی و نظارتی بر روی کانون‌ها و مراکز عرضه و خروج قاچاق کالا متمرکز شوند.

پرویزی به بازرسی‌های صورت گرفته در سطح بازارها و مغازه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اگر پدیده قاچاق کالا را در مغازه‌ها و بازاریان دنبال کنیم مسیر را منحرف رفته و گم کرده‌ایم.

وی بیان داشت: قطعا پیگیری پدیده قاچاق کالا در بازاریان و مغازه‌ها اثربخش نخواهد بود و به نتیجه‌ای نمی‌رسیم چراکه این امر فقط مانع اشتغال عده‌ای از افراد می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر جلوی قاچاقچیان کالا را نگیریم مبارزه با آنها سخت و بی‌اثر می‌شود، متذکر شد: باید تلاش کنیم تا منابع اصلی که همان انبارهای رسمی و غیر رسمی است را رصد کنیم.

پرویزی با تأکید بر اینکه در راستای این امر می‌توان از توان و ظرفیت دهیاری‌ها و ادارات استفاده کرد، تأکید کرد: افرادی که کار قاچاق می‌کنند عمومی نیستند و افراد خاصی هستند.

وی بر ضرورت شناسایی افرادی که دارای سوابق قاچاق کالا هستند تأکید کرد و عنوان کرد: تبادل اطلاعات از طریق سیستم کمک شایانی به این عرصه می‌کند.

راهکارهای جلوگیری از  پدیده قاچاق کالا

استاندار خراسان جنوبی، نصب اسکنر، کنترل و ورود کامیون‌ها به استان، نصب دستگاه GPS و غیره را از راهکارهای کاهش پدیده قاچاق کالا دانست و تصریح کرد: اگر تعاملی میان استان‌ها صورت پذیرد و تبادل اطلاعات انجام شود قطعا در مبارزه با این پدیده مؤثر است.

پرویزی اعلام کرد: باید در زمینه برخورد با قاچاق کالا بر دلالان، تجار و کلی‌فروشی‌ها متمرکز شویم چراکه اگر به مغازه داران اکتفا کنیم برخورد با آنها ممکن نیست.

وی با بیان اینکه اینکه اگر اطلاعات جامعی از انبارها و کامیون‌داران در اختیار اعضای کارگروه قاچاق کالا قرار بگیرد مؤثر خواهد بود، تشریح کرد: با توجه به اینکه قاچاقچیان کالا راه‌های عبور و گریز را پیدا می‌کنند باید توجه جدی به این عرصه صورت بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی به تعاونی‌های مرزنشین استان اشاره و اضافه کرد: بخشی از کالاهای قاچاق وارده به استان تحت عنوان تعاونی‌های مرزنشین وارد استان می‌شوند لذا باید حساب‌های بانکی تعاونی‌ها و تجار رصد شود.

انتقاد از میزان برنج وارداتی به خراسان جنوبی تحت عنوان تعاونی مرزنشینان

پرویزی با طرح این پرسش که میزان سهمیه برنج وارداتی به استان تحت عنوان تعاونی‌های مرزنشین به کجا می‌رود؟ چنین پاسخ داد: وقتی وارداتی در استان صورت می‌گیرد باید ببینیم که آیا به فروش می‌رسد یا خیر.

وی با بیان اینکه هر چیزی که آثار سوء دارد باید امحا شود، ادامه داد: نباید بگذاریم انبارها پر شود چراکه این امر خطراتی را به دنبال دارد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به روش‌های اطلاع‌رسانی در رابطه با قاچاق کالا اشاره و اعلام کرد: این روش‌ها را باید تغییر دهیم چراکه جامعه کنونی توجه چندانی به کاغذ نمی‌کنند و باید در این راستا از ظرفیت صدا‌وسیما در قالب تولیدات تصویری کمک گرفته شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار