همايش سرآمدان غيرمقيم خراسان جنوبی در روزهاي ۲۴ تا ۲۶ فروردين سال آتي در بيرجند برگزار می شود
استاندار: صداوسيما و ساير رسانه هاي مكتوب و مجازي، فرهنگ كار و قناعت را در جامعه نهادینه کنند/ بسيج پروژه هايي را كه قابليت اجرايي دارند با تعیین اعتبار مورد نياز و درصد پيشرفت فيزيكي در يك جدول مشخص به مسئولين ذيربط ارائه كند
کد خبر: ۱۸۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷ 21 February 2016

استاندار خراسان جنوبي با اشاره به ضرورت تهيه و تدوين فوری طرح آمايش استان براي توسعه سرمايه گذاري، گفت: با انجام این امر ضمن ارائه وضعيت موجود، ظرفيت ها و توانمندي هاي استان در بخش‌هاي مختلف به صورت شفاف و روشن براي ارائه به سرمايه گذاران آماده می شود.

به گزارش تابناک، وجه اله خدمتگزار صبح امروز در جلسه طرح نشست سرآمدان غير مقيم استان، از تشکیل كارگروهي در زمينه شناسايي ظرفيت هاي انساني استان در خارج از كشور خبر داد و گفت: اين كميته متشكل از چندين كارگروه است كه در بخش هاي مختلف علمي، فناوري، گردشگري، سرمايه گذاري و توسعه اقتصادي فعاليت می کنند.

وی با اشاره به ظرفيت هاي استان در بخش هاي مختلف، تصریح کرد: خراسان جنوبي در حوزه صنايع دستي و گردشگري، معادن، صنايع معدني و اماكن و جاذبه‌هاي تاريخي داراي ظرفيت‌هاي بسيار خوبي است كه اين ظرفيت ها بايد به نحو مطلوب احصاء و در سطح ملي و فرا ملي معرفي شوند.

مقام عالي دولت در استان از انتخاب خراسان جنوبي به عنوان استان پايلوت در اجراي اين طرح در كشور خبر داد و افزود: افرادي كه به استان دعوت می‌شوند بايد ضمن شناسايي توانمندي هاي آنان، به بهترين نحو از حضورشان در استان در راستاي توسعه سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال پايدار استفاده شود.

خدمتگزار، به شرايط ايجاد شده براي ايران در عرصه جهاني و بين المللي اشاره كرد و ادامه داد: از فرصت ايجاد شده در اين زمينه بايد به نحو مطلوب در راستاي توسعه سرمايه گذاري خارجي و جذب سرمايه گذاران داخلي در اقصي نقاط كشور استفاده شود و اقدامات كارشناسي شده و دقيق از سوي مسئولان و متوليان امر انجام گيرد.

وي با تاکید بر اینکه مسئولين ذي ربط، تمامي مراحل انجام سرمايه گذاري در ايران و استان را به صورت موشكافانه و به دور از كلي گويي با ارائه بازه زماني مورد نياز احصاء و آماده می كنند، تصريح كرد: دستگاههاي اجرايي متولي در اين زمينه تلاش كنند روند اخذ استعلامات مربوط به سرمايه گذاري كوتاه تر شود تا افراد در كمترين زمان ممكن به نتايج موردنظر دست پيدا كنند.

خدمتگزار از برگزاری همايش نشست سرآمدان غيرمقيم استان در روزهاي ۲۴ تا ۲۶ فروردين سال آتي در بيرجند خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاههاي اجرايي، آن دسته از طرح ها و پروژه هايي را كه قابلت سرمايه گذاري خارجي در استان دارد در قالب يك فرمت مشخص و كارشناسي شده به دبيرخانه اين همايش مستقر در بنياد نخبگان استان ارائه نمايند.

ضرورت ایجاد اشتغال برای روستائیان و عشایر

استاندار خراسان جنوبي امروز همچنین در جلسه ستاد پشتيباني اردوهاي جهادي بسيج سازندگي استان با تاکید برایجاد زمینه اشتغال روستاییان، گفت: هرچه بتوانيم در ايجاد اشتغال در روستاها، مناطق عشايري و مناطق مرزي استان تلاش كنيم قطعاً از ايجاد حاشيه نشيني در كلان شهرها و بروز آسيب هاي اجتماعي خواهيم كاست.

به گزارش تابناک، وجه اله خدمتگزار، با اشاره به نقش مهم بسيج سازندگي در دوران ۸ سال دفاع مقدس تاکید کرد: همانگونه كه در آن زمان بسيج به بهترين نحو نقش آفريني كرد، امروز نيز در عرصه سازندگي و عمراني و آباداني قطعاً بسيج سازندگي مي تواند در بسياري از زمينه ها به ايفاي نقش بپردازد.

استاندار خراسان جنوبی، بسيج را متعلق به همه اقشار جامعه و آحاد مردم استان دانست و افزود: همه مديران بايد بسيج سازندگي استان را در راستای رسيدن به اهداف عمراني، فرهنگي، اقتصادي، زيرساختي و... همراهي و كمك كنند.

خدمتگزار گفت: اجراي طرح هاي محروميت زدایی در نقاط محروم و روستايي از جمله مهمترين سياست هاي كاري بسيج سازندگي است. صداوسيما و ساير رسانه هاي مكتوب و مجازي مي توانند با انعكاس خدمات انجام شده در اين زمينه از طريق اردوهاي جهادي نسبت به فرهنگ سازي بيش از پيش فرهنگ كار و تلاش و قناعت در جامعه اقدام و این امور خیر را نهادینه كنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: معرفي استان در سطح ملي و بين المللي از ديگر فوايد برگزاري اردوهاي جهادي است.

وي همچنین تاکید کرد: بسيج باید آن دسته از پروژه هايي كه قابليت اجرايي شدن دارند را با اعتبار مورد نياز و درصد پيشرفت فيزيكي در يك جدول مشخص به مسئولين ذي ربط ارائه كند و مسئولين ذي ربط نيز اين پروژه ها را چه از حيث تامين اعتبار مورد نياز و چه از حيث اخذ مجوزهاي اداري، با وسع ديد و نگاه مثبت مورد بررسي كارشناسي قرار دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار