خدمتگزار: اگر قرار نیست از پس این دیدارها نتایجی ملموس برای مردم منطقه حاصل شود، چه سود؟ / این سفرها باید برای مردم و فعالان اقتصادی استان دستاورد داشته باشد و زمان تحقق دستاوردها مشخص باشد/ اگر پروانه کشفی برای معادن صادر می شود باید منجر به ایجاد اشتغال شود /کارخانه ها بیش از 120 میلیارد تومان از وزارت صنعت و معدن طلبکار هستند، این طلب ها باید پرداخت شود
کد خبر: ۱۴۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 14 December 2015

دکتر سرقینی: دولت دخالتی در سرمایه گذاری نمی کند و درصدد است زمینه سرمایه گذاری امن را برای سرمایه گذاران فراهم کند

رئیس سازمان صنعت و معدن استان:  معادن از محورهای توسعه استان است، اما تنگاهایی در زمینه زیرساخت ها و آب در استان داریم که مانع از توسعه می شود

 استاندار خراسان جنوبی امروز در انتقادی تند و آشکار از وعده های تحقق نیافته دولتمردان در این استان؛ گفت: سفرهایی که مسئولان کشوری به استان دارند باید دستاوردی برای استان داشته باشد و اینطور نباشد که در مردم استان توقع ایجاد کند اما مشکلی از مشکلات استان حل نشود.

به گزارش تابناک، وجه اله خدمتگزار، در این مورد به ویژه نتایج سفر و قول و قرارهای مهندس ولی الله افخمی معاون وزارت صنایع و بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت را در بیرجند مورد ارزیابی قرار داد و گفت: حضور مقامات عالی کشور در خراسان جنوبی برای پیشبرد درخواست های فعالان اقتصادی استان بسیار مغتنم است اما اگر قرار نیست از پس این دیدارها نتایجی ملموس برای مردم منطقه حاصل شود، چه سود؟

استاندار خراسان جنوبی که در دیدار با دکتر سرقینی اهری معاون امورمعادن وصنایع معدنی وزارت صنایع و معادن و بازرگانی درد دل می کرد خطاب به معاون وزیر خاطرنشان کرد: این سفرها و سفر جناب عالی و همکاران هم باید برای مردم و فعالان اقتصادی این استان محروم دستاورد داشته باشد و حتی برای تحقق دستاوردها زمانی قابل انتظار مشخص شود.

وی با اشاره به غنی بودن استان در زمینه معادن، ادامه داد: معدن یکی از مباحث مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. وزارت صنعت ومعدن باید برای مشکلات استان برنامه داشته باشد و پیگیری هایی برای رفع مشکلات معادنکاران، کارخانه داران و کارگران زحمتکش معادن داشته باشد.

خدمتگزار تاکیدکرد: بخش اعظم زیرساخت هایی که در استان به دنبال آن هستیم به معادن بر می گردد و وزارتخانه باید تلاش کند سرمایه گذارانی را به سوی استان هدایت کند.

وی گفت: اگر پروانه کشفی در استان در زمینه معادن صادر می شود باید منجر به ایجاد اشتغال شود و درآمد و ارزش افزوده و ایجاد زیرساخت های خوبی را در استان داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: کارخانه ها بیش از 120 میلیارد تومان از وزارت صنعت و معدن طلبکار هستند که باید این طلب ها پرداخت شود.

خدمتگزار با این جمله به سخنان خود پایان داد که :  متاسفانه با همه ی رفت و آمدها و قول و قرارها تاکنون در عمل هیچ اتفاق مثبتی که نتایج آن را در صنعت شاهد باشیم نیفتاده است.

دکتر سرقینی: دولت دخالتی سرمایه گذاری نمی کند و درصدد است زمینه سرمایه گذاری امن را برای سرمایه گذاران فراهم کند

دکتر سرقینی معاون امورمعادن وصنایع معدنی وزارت صنایع و معادن نیز در این نشست حرف هایی برای گفتن داشت .

وی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه دولت در دهه های اخیر به ارائه اطلاعات پایه به سرمایه گذاران معطوف شده و دخالتی در امر سرمایه گذاری نمی کند و درصدد است تا زمینه سرمایه گذاری امن را برای سرمایه گذاران فراهم کند.

به گزارش تابناک، وی از راه اندازی 100 هزارکیلومتر خط پرواز هوایی در حوزه اکتشافات ژئوفیزیک در استان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این پروژه می توان اطلاعات دقیقی را در خصوص وضعیت معادن استان به سرمایه گذاران داد تا بتوانند سرمایه گذاری صحیحی را در استان داشته باشند.

معاون امورمعادن وصنایع معدنی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه معادن بسیار غنی است، معدن زغال سنگ را یکی از مهم ترین معادن استان دانست و ادامه داد: 51 درصد برق دنیا توسط زغال سنگ تامین می شود که در کشور ایران از این نعمت آنطورکه باید استفاده نمی شود.

سرقینی با اشاره به اینکه در وزارتخانه برنامه هایی برای بهره وری از معادن زغال سنگ استان داریم، اظهارکرد: معادن زغال سنگ حرارتی در کشور مشتری ندارد و ما باید مشتری این معادن را از خارج بیارویم و تمام تلاش خود را برای این امر انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در زمینه معادن استان وجود دارد، تصریح کرد: این مشکلات در تمام کشور وجود دارد و حاکی از وجود مشکلات اقتصادی است و رکود حاکم بر جامعه بر مشکلات حوزه معدن نیز می افزاید.

معاون امورمعادن وصنایع معدنی معدن قلعه زری را یکی از معادن مهم استان دانست و گفت: معدن قلعه زری در نقطه مرزی استان قرار دارد که باعث افزایش اهمیت این معدن می شود و باید توجه ویژه ای به این معدن و رفع مشکلات آن بشود.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان:  معادن از محورهای توسعه استان است، اما تنگاهایی در زمینه زیرساخت ها و آب در استان داریم که مانع از توسعه می شود

سید نعمت الله حقیقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز معادن را یکی محورهای توسعه استان دانست و گفت: تنگاهایی در زمینه زیرساخت ها و آب در استان داریم که مانع از توسعه استان می شود اما با استفاده بهینه از معادن می توان زمینه را برای توسعه اقتصادی استان فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ظرفیت های معدنی استان آنطور که باید و شاید کشف نشده است، گفت: اکتشاف ژئوفیزیک یکی از خواسته های ما  بود که امروز این پروژه افتتاح می شود که این پروژه در 100 هزار کیلومتر خطی با هلی کوپتر اجرا می شود و اکیپ پرواز ژئوفیزیک نیز تا سال آینده در استان مستقر می شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار