فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از اعمال قانون 7 هزار و 673 فقره انواع تخلف توسط مأموران پلیس راه خراسان جنوبی در هفته گذشته خبر داد و گفت: از این میزان 3 هزار و 484 فقره جزو تخلفات حادثه‌ساز بوده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 17 October 2015

حسین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: طی هفته گذشته 22 فقره تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی وقوع یافته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک فقره تصادف فوتی بوده است، تصریح کرد: با اظهار تأسف بر اثر این تصادف یک نفر جان خود را از دست داد.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته 17 فقره تصادف جرحی در جاده‌های استان وقوع یافته است، تصریح کرد: بر اثر این تصادفات 28 نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رضایی به تصادفات خسارتی وقوع یافته در جاده‌های استان طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت چهار فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان وقوع یافته است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به پراکندگی تصادفات هفته گذشته در جاده‌های استان افزود: طی هفته گذشته 56 درصد تصادفات جاده‌ای استان در جاده‌های اصلی و 44 درصد در جاده‌های روستایی وقوع یافته است.

رضایی اضافه کرد: نوع برخوردهای صورت گرفته طی هفته گذشته در جاده‌های استان شامل واژگونی 33 درصد، یک وسیله 17 درصد و موتورسیکلت 22 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه عدم توجه کافی به جلو با 61 درصد مهمترین علل تصادفات در جاده‌ای خراسان جنوبی در هفته گذشته بوده است، تصریح کرد: همچنین تخطی از سرعت و عدم رعایت حق تقدم هر کدام با 11 درصد از دیگر علل عمده در تصادفات جاده‌ای استان بوده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی افزود: بیشترین تصادفات جاده‌ای استان طی هفته گذشته به میزان 50 درصد در بازه زمانی 16 تا 20 وقوع یافته است.

رضایی با بیان اینکه از 44 درصد تصادفات جاده‌ای استان در طول هفته گذشته سواری‌ها مقصر اعلام شده‌اند، یادآور شد: همچنین موتورسیکلت‌ها 33 درصد و وانت و کامیونت‌ها نیز 17 درصد در تصادفات جاده‌ای استان در این مدت مقصر شناخته شده‌اند.

وی از اعمال قانون 7 هزار و 673 فقره انواع تخلف توسط مأموران پلیس راه خراسان جنوبی در هفته گذشته خبر داد و افزود: از این میزان 3 هزار و 484 فقره جزو تخلفات حادثه‌ساز بوده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه طی هفته گذشته 10 دستگاه خودرو متخلف توقیف شده است، گفت: در این مدت 78 دستگاه موتورسیکلت که دارای تخلفات رانندگی بودند، توقیف شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته 144 نفر از رانندگان فاقد گواهینامه معتبر توسط مأموران پلیس راه استان به مراجع قضایی معرفی شدند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار