معلم پیشکسوت ۷۴ ساله‌ی بیرجندی، دارنده بزرگترین کتابخانه خانگی خراسان جنوبی

معلم پیشکسوت ۷۴ ساله بیرجندی با حضور هرساله در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب، برای خودش کتابخانه‌ای بزرگ با ۱۲ هزار جلد کتاب در خانه فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰ 05 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مهدی افتخاری پیشکسوت فرهنگی و معلم بازنشسته این استان است که علاقه‌ی وافر او به کتاب و کتابخوانی، حال او را به دارنده‌ی بزرگترین کتابخانه شخصی خراسان جنوبی تبدیل کرده است.

وی متولد سال ۱۳۲۸ است که ۳۱ سال در آموزش و پرورش و در کسوت معلمی و رئیس دبیرستان و معاون هنرستان فعالیت کرده است.

مهدی افتخاری با بیان اینکه از سن ۱۴ سالگی شروع به جمع آوری کتاب کرده ام، گفت: تاکنون که قریب به ۶۰ سال از راه اندازی این کتابخانه شخصی گذشته است، بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب جمع آوری کرده و در کتابخانه‌ی منزلم قرار داده‌ام.

وی با اظهار اینکه عمده کتاب‌های من در مورد ادبیات، تاریخ، پزشکی، روانشناسی، جغرافیا و … است افزود: این تعداد کتاب را در سفرهایم به شهر‌های مختلف خریداری کرده‌ام و هر زمان هم که نمایشگاه بین المللی در تهران برگزار می‌شود در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنم و کتاب‌های مختلفی را خریداری و جمع آوری می‌کنم.

افتخاری گفت: این کتابخانه ام را در اختیار دوستان، آشنایان و اقوام نیز قرار می‌دهم و بیشتر دوستان برای پیدا کردن کتاب موردنظرشان راهی کتابخانه ام می‌شوند و از اینکه بتوانم به کسی کتابی قرض بدهم و در مسیر علم کمکی کرده باشم، بسیار خوشحال می‌شوم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار