مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با استفاده از زبان هنر، گفت: امروزه زبان هنر می‌تواند گویای بسیاری از مطالب باشد.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ 05 March 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، اسماعیل عسگری ۱۵ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بنیاد شهید در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ به فرمان رهبر کبیر انقلاب تصویب شد که در همین رابطه امام فرمودند فرض بنیاد شهید فرض حیات انقلاب است و باید با این دید به بنیاد شهید نگاه کرد.

وی افزود: بنیاد شهید در سال ۱۳۵۸ به فرمان رهبر کبیر انقلاب تاسیس شد، اما خدمات آن از سال ۴۲ که اوایل دوران نهضت انقلاب بود شروع شد و با دستور حضرت امام به وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران رسیدگی شد و از آن زمان فعالیت بنیاد شهید به عنوان یک نهاد انقلابی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه آغاز شد.

عسگری گفت: بر اساس آمار این استان دارای ۲ هزار و ۴۱۵ شهید، ۷ هزار و ۵۲۶ جانباز و ۵۱۰ آزاده است، در مجموع جامعه ایثارگری و خانواده‌های آن‌ها که تحت پوشش بنیاد شهید هستند به ۵۷ هزار ۵۰۷ نفر می‌رسد.

وی در ادامه افزود: با توجه به هفته بزرگداشت شهدا بنیاد شهید برنامه‌هایی را در نظر گرفته که مهم‌ترین این برنامه‌ها برنامه سلام شهید است، همچنین ملاقات و دیدار با خانواده شهدا که از ۱۷ تا ۲۲ اسفند ماه با همکاری مسئولین استانی به پاس زحمات این عزیزان انجام می‌شود.

عسگری گفت: در هفته بزرگداشت شهدا دیدار جانبازان بستری در بیمارستان‌ها با عنوان دیدار گل‌های یاس با همکاری استان و در شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

وی از دیگر برنامه‌های این هفته تجلیل از ۱۶۸ نخبه شاهد و ایثارگری در استان و یادواره شهید شاخص استان شهید الیاس احمدی در ۲۰ اسفند ماه در شهرستان بن اشاره کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: میز خدمت در طول هفته بزرگداشت شهدا در مصلای‌های نماز جمعه برگزار و در کنار میز خدمت، میز خدمت مشاوره حقوقی با همکاری کانون وکلا در طول هفته در ۳۰ نقطه از استان برگزار خواهد شد.

عسگری در ادامه افزود: در سراسر استان بازسازی و مرمت تابلو‌های تصاویر شهدا نیز مدنظر است که در مکان‌هایی که تصاویر شهدا نصب و نیاز به بازسازی بوده اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیر کل شهید و امور ایثارگران استان تجلیل از فعالین حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه‌های اجرایی، فعالین قرآنی و عکاسان حائز رتبه‌های برتر کشوری و تجلیل از نفرات برتر جشنواره ملی ایثار را از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا دانست.

وی در ادامه با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با استفاده از زبان هنر، عنوان کرد: امروزه زبان هنر می‌تواند گویای بسیاری از مطالب باشد، به ویژه برای نسل امروزی که در همین راستا اقداماتی بنیاد شهید انجام داده است.

وی با اشاره به پایش خانواده شهدا و ایثارگران در هفته بزرگداشت شهدا، خاطر نشان کرد: پایش سلامت خانواده شهدا و ایثارگر توسط پزشکان معتمد بنیاد در این هفته به صورت ویژه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار