مدیر نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه بیست‌ویکمین نمایشگاه قرآن استان از ۱۸ تا ۲۱ فروردین‌ماه با شعار «می‌خوانمت برای زندگی با آیه‌ها»، برگزار می‌شود، گفت: امسال برای نخستین بار، صفر تا صد فرآیند برپایی نمایشگاه قرآن استان توسط خادمان مردمی قرآن کریم اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷ 03 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، آسیه ارزانی نافچی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه بیست‌ویکمین نمایشگاه قرآن استان از ۱۸ تا ۲۱ فروردین‌ماه مصادف با ۲۶ تا ۲۹ ماه مبارک رمضان با شعار «می‌خوانمت برای زندگی با آیه‌ها» در فرهنگسرای شهرکرد برگزار می‌شود، اظهار کرد: این رویداد قرآنی همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ ویژه دانش‌آموزان و ۱۶ تا ۲۱ ویژه عموم علاقه‌مندان در بخش‌های متنوع همچون «قرآن و هنر»، «قرآن و رسانه»، «قرآن و سبک زندگی»، «قرآن، کتاب و تولیدات فرهنگی»، «قرآن و تعلیم و تربیت»، «قرآن و کودک» و «مسجد، پایگاه قرآن» برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال صفر تا صد فرآیند برپایی نمایشگاه قرآن استان توسط خادمان مردمی قرآن کریم برگزار می‌شود، ادامه داد: در واقع از برنامه‌ریزی این رویداد گرفته تا اجرا، شکل و محتوای نمایشگاه، طراحی و اجرای تبلیغات در فضای مجازی و حقیقی، فضاسازی شهری و سایر امور با انتشار فراخوان و دعوت از مردم برای مشارکت انجام شده است که خوشبختانه علاقه‌مندان به ساحت نورانی کلام وحی استقبال خوبی داشته و تمام کار‌ها به‌صورت مردمی توسط شیفتگان و ارادتمندان قرآن انجام شده است و به پیش می‌رود.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده که در حاشیه نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود نیز با اتکا به ظرفیت مردمی برنامه‌ریزی و هماهنگ شده است که از جمله می‌توان به برپایی محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت، جلسات خانوادگی قرآن، برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجرای زنده گروه‌های هنری، سرود، نمایش و ... و نیز معرفی استعداد‌های برتر قرآنی، ارائه گزارش‌های دوره‌های آموزشی نهاد‌های مختلف دولتی و مردمی، ارائه مدل‌های آموزشی موفق در حوزه قرآن کریم و ثبت‌نام قرآن‌آموزان جدید اشاره داشت.

ارزانی تأکید بر بخش کودک نمایشگاه قرآن استان را یادآور شد و توضیح داد: مبنای ما بر این است که کودکان به همراه خانواده‌های خود در این فضای قرآنی و فرهنگی حضور یابند لذا از مسئولان استان نیز طی هماهنگی با استانداری، خواسته شده که به‌همراه خانواده‌های خود در این نمایشگاه حاضر شوند.

وی در خصوص فراخوان همکاری نهاد‌های قرآنی مردم‌نهاد برای همکاری در برپایی نمایشگاه قرآن استان، بیان کرد: امکان ثبت‌نام اینترنتی برای علاقه‌مندان فراهم است و لذا نهاد‌های دولتی و مردمی، گروه‌ها و افراد و فعالان قرآنی هنوز هم فرصت دارند که آمادگی خود را برای برپایی غرفه و معرفی فعالیت‌ها و ارائه خدمات فرهنگی و قرآنی از طریق لینک https://survey.porsline.ir/s/TZox ۶۸ g اعلام کنند. برای نهاد‌هایی همچون جبهه فرهنگی، کانون‌های مساجد، کانون‌های خدمت رضوی، پایگاه‌های بسیج، مؤسسات قرآنی و ... با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دعوت‌نامه ارسال شده است.

ارزانی تأکید کرد: از آنجا که برای نخستین بار قرار است نمایشگاه قرآن به صورت مردمی برپا شود و فرصت خدمت به قرآن و عترت برای همه مردم فراهم شود، از فعالان قرآنی و فرهنگی به‌ویژه بچه‌های مسجد و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان به‌ویژه شهرستان‌های نزدیک به مرکز استان مانند بن، سامان و فرخ‌شهر دعوت شد تا ظرفیت‌ها و امکانات را جهت استفاده در نمایشگاه قرآن در بخش‌های «قاری یا حافظ قرآن»، «نذورات قرآنی»، «مجری و گوینده»، «گروه تواشیح»، «گروه‌های هنری سرود و نمایش»، «نیروی انسانی و عوامل اجرایی»، «آشپزی»، «حمل و نقل»، «خدمات فنی، تاسیسات، برق و الکترونیک» و ... اعلام کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای اعلام آمادگی مشخصات فردی، عنوان فعالیت و شماره تلفن خود را به نشانی chb_fahma_org@ ارسال کنند.

وی بیان کرد: از نهاد‌های قرآنی چه در بخش دولتی و چه مردمی انتظار می‌رود که برپایی نمایشگاه قرآن را کار خودشان بدانند و به چشم کار اداری یا نمایشی یا برای ارائه گزارش به این رویداد قرآنی نگاه نکنند، زیرا امسال تلاش شده تا شکل و محتوای نمایشگاه قرآن متفاوت از سال‌های قبل باشد و تلاش شده تا این اتفاق از رویکرد نمایش صرف خارج شود و به معرفی و ارائه و اجرای محتوای فاخر قرآنی بپردازد.

مدیر نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری از اساتید، قاریان، حافظان، مرتلان، طلاب و روحانیون، مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی و سایر فعالان حوزه قرآن جهت ارتقای محتوای این رویداد دعوت به عمل آورد و افزود: از اهالی قرآن استان انتظار می‌رود که پای کار بیایند و بخشی از کار را به دست بگیرند؛ به‌ویژه از اساتید و فعالان حوزه کودک درخواست داریم که مخاطبان این نمایشگاه را از دانش و مهارت خود بی‌بهره نگذارند تا بتوان حتی‌الامکان برنامه‌ها و محتوای تخصصی و تأثیرگذار را به بازدیدکنندگان ارائه داد.

ارزانی با اشاره به اینکه یک سالن مجزا ویژه بخش کودکان طراحی و پیش‌بینی شده است، توضیح داد: در این راستا نیازمند نیرو‌ها و اساتید و مربیان متخصص و باتجربه هستیم تا با نیت خدمت به قرآن، بتوانیم برنامه‌های خوب و فاخری را برای کودکانمان در این نمایشگاه محدود چند روزه اجرا کنیم. بسیار ارزشمند است و برای ما موضوعیت دارد که کودکان در این بخش با محوریت کلام وحی مطالبی را یاد بگیرند و دقایق خوبی را سپری کنند لذا کمک و راهنمایی و همکاری اساتید این حوزه ولو به اندازه یک ساعت بسیار می‌تواند راهگشا باشد.

وی در پایان با اشاره به مضمون نورانی آیه ۳۰ از سوره فرقان «یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا»، گفت: امروز با وجود کار‌های بزرگ و ارزشمند، معارف قرآنی آن‌گونه که باید و شاید در جامعه ترویج و تعمیق نشده است و لذا دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با همین نیت مسئولیت نمایشگاه قرآن را بر عهده گرفته است و از افرادی که در این حوزه تخصص دارند و کار می‌کنند نیز دعوت به همکاری می‌شود. امید است به برکت خدمت به ساحت نورانی کلام وحی مشمول این شکایت پیامبر در آیه یاد شده نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار