استاندار چهارمحال و بختیاری بر تامین آب پایدار در شهرها و روستاهای ناغان تاکید کرد و گفت: از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰ 25 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری ششم اردیبهشت ماه در شورای اداری بخش ناغان اظهار کرد: به منظور بررسی میدانی و احصای مشکلات بازدیدهای میدانی انجام می‌شود، از طرفی اعتبارات خوبی برای نیازهای واقعی استان تخصیص و شاهد تحول و سازندگی خوبی در شهرستان‌ها هستیم،.

وی با اشاره به اینکه امنیتی که در کشور حاکم بوده به برکت ایثارگری و فداکاری نیروهای مسلح است، افزود: عملیاتی که از سوی سپاه و ارتش در قالب وعده صادق انجام شد دل مردم را شاد کرد.

حیدری در ادامه گفت: می‌توان از ظرفیت ارتش در زمینه آبرسانی و بحث خانه بهداشت در بخش ناغان استفاده کرد، همچنین در این جلسه بر تعیین تکلیف طرح نهضت ملی مسکن شهری و روستایی طی یک ماه تاکید شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در کنار این موارد لازم است زمین جوانی جمعیت در شهرها و روستاها دنبال و با سرعت اقدامات لازم انجام شود، زیرا این اقدام از برنامه‌های اولویت‌دار دولت است.

حیدری در ادامه بیان کرد: یکی از مسائل و مطالبات جدی مردم جاده شلمزار_ناغان به کارون ۴ است که در سفر اول اعتباری به این پروژه اختصاص و فعال شد، البته دو منبع به منظور تامین اعتبار این پروژه از جمله ماده ۲۳ و ماده ۵۶ در نظر گرفته شده است.

وی بر پرداخت مطالبات پیمانکار تونل زره و سرعت‌گیری در انجام کار تاکید و یادآور شد: لازم است در بحث مرمت و روکش جاده‌ها، بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز اهتمام ویژه انجام شود.

حیدری افزود: لازم است فرمانداران و بخشداران مصوباتی که در این جلسه مطرح شده از سوی دستگاه‌های مربوطه پیگیر شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر سرعت‌دهی به طرح هادی روستایی و غیر رایگان از سوی بنیاد مسکن تاکید کرد و افزود: اعتباراتی که ماهانه از محل عوارض و مالیات مستقیماً به حساب دهیاران و شهرداری‌ها واریز می‌شود بسیار ارزشمند است و باید سرعت دهی به طرح هادی روستا، آسفالت و بازسازی معابر انجام شود.

حیدری با اشاره به پروژه کشاورزی ناغان، تصریح کرد: در سفر اول ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پمپاژ پروژه کشاورزی ناغان اختصاص یافت، این امر می‌تواند تحولی را در بحث کشاورزی در این بخش ایجاد کند که باید سرعت گیرد و مطالبه مابقی اعتبار انجام شود تا پروژه به ثمر برسد.

وی بر تامین آب پایدار در شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: در روستاهایی که آب پایدار ندارند لازم است این کار دنبال و از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود، همچنین تسریع در فاضلاب ناغان صورت گیرد.

حیدری بر تسریع در توسعه دامداری‌ها، توسعه گلخانه و تبدیل آبیاری سنتی به نوین در بخش ناغان تاکید کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: لازم است اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در بحث تعمیر و بازسازی و نوسازی مدارس اقدامات لازم را انجام دهد و اعتباراتی که در سفر اول و دوم اختصاص پیدا کرده تخصیص آن انجام شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی در بحث نهالکاری اقدامات لازم را انجام دهد، تصریح کرد: در صورتی که درختان بلوط در این منطقه وجود دارد باید برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای صیانت از این گونه انجام شود، همچنین در بحث اخذ مجوزها در راستای توسعه کشاورزی، دامداری و طرح‌های مردمی منابع طبیعی همکاری لازم را انجام دهد.

حیدری افزود: فرماندار شهرستان کیار بحث پسماند را دنبال و تصمیمات لازم به منظور دفن پسماند در شهرستان را انجام دهد.

وی رفع و تامین آب شهرک صنعتی، تسهیلات معادن، تامین گاز گلخانه‌ها، توسعه ورزش در شهر و بخش ناغان به منظور ایجاد نشاط و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، پرداخت تکالیف بانک‌ها در زمینه فرزندآوری جوانی جمعیت، ازدواج، مسکن پروژه‌های کشاورزی و دامداری، تامین پنل‌های خورشیدی، مرمت ایل‌راه‌ها، تسریع در اعطای مجوزهای گردشگری و بوم گردی، تسریع در فیبر نوری و تخصیص اعتبارات ماده ۲۳ از جمله مصوبات جلسه بود و مورد تاکید دستگاه‌های مربوطه قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار