استاندار خراسان جنوبی:
استاندارخراسان جنوبی در جلسه شورای اداری استان گفت : استان خراسان جنوبی 30درصد کمبود اعتبار در بخشهای عمرانی دارد
کد خبر: ۹۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 20 September 2015

به گزارش تابناک استاندارخراسان جنوبی در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: خراسان جنوبی دارای مردمی ولایتمدار ، انقلابی و همیشه درصحنه است که همیشه بشتیبان و حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهند بود.

وجه اله خدمتگزار، به مهمترین درخواست های مردم استان در سفر دکتر جهانگیری به استان اشاره کرد و ادامه داد: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و روستائیان، و نیز اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری شرق از جمله مهمترین مطالبات و درخواست های مردم این استان است.

وی خراسان جنوبی را سومین استان پهناور کشور برشمرد و خاطر نشان ساخت: باتوجه به شاخصه های بالای علمی و فرهنگی که در این استان وجود دارد امید است مسئولین و دست اندرکاران در رده های بالای مسئولیتی در کشور توجه ویژه ای به این استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه امید است در بحث اعتبارات عمرانی توجه خاصی به استان خراسان جنوبی صورت گیرد، گفت: در صورت تخصیص صددرصدی اعتبارات جاری استان در سال جاری باز هم با کمبود 30 درصدی اعتبارات در این زمینه مواجه هستیم.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 42 درصد از پست های سازمانی در استان بلاتصدی است، یادآورشد: در این زمینه نیز با توجه به تازه تاسیس بودن استان و نیاز به نیروهای ماهر و متخصص درزمینه های مختلف ،نیازمندیم تا توجه ویژه ای از سوی دولت به این استان صورت گیرد.

وی به خشکسالی های چند سال اخیر در استان اشاره کرد و افزود: در حالیکه متوسط بارندگی در کشور 250 میلیمتر است این میزان در خراسان جنوبی کمتر از 103 میلیمتر است که نشان دهنده وضعیت نامطلوب نزولات آسمانی و بارندگی در این استان است واین امر کشاورزی استان را با چالش مواجه ساخته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار