طی بازدید رئیس کل، دادستان و قضات دادگستری استان خراسان جنوبی آزادی ۳۶ زندانی با بهره مندی از ارفاقات قانونی، رقم خورد.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴ 13 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمدجعفر عبدالهی، امروز ۲۴ اردیبهشت در حاشیه بازدید از زندان مرکزی شهرستان بیرجند، ضمن تبریک دهه کرامت از حضور قضات، مدیر کل و سایر کارکنان زندان‌ها قدردانی کرد و گفت: به مناسبت دهه کرامت به اتفاق همکاران قضایی استان برای بازدید از مددجویان در زندان حضور پیدا کردیم تا به مطالبات آنان رسیدگی کنیم.

وی افزود: به همین مناسبت تعداد ۳۶ نفر از زندانیان با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد و همچنین با حضور ۱۲۶ نفر از همکاران قضایی سطح استان، پرونده ۱۳۵۰ نفر از زندانیان بازبینی، بررسی و مطالبات آنان مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی ادامه داد: با لحاظ اینکه یکی از اهداف اعمال و اجرای مجازات، اصلاح محکوم علیه محسوب می‌شود، درصورت تحقق این امر، اعمال ارفاقات قانونی در مورد آنان دارای توجیه حقوقی و قانونی است.

عبدالهی همچنین با اشاره به اهمیت و لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها گفت: در ایام دهه کرامت برنامه‌های شاخصی از جمله جشن‌های موثر و برنامه‌های فرهنگی متعدد برای مددجویان برگزار شده است.

علی عبدی مدیر کل زندان‌های استان خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه با تعامل و نگاه ویژه دستگاه قضایی استان در شاخص‌های قضایی رتبه اول کشوری متعلق به زندان‌های خراسان جنوبی است، افزود: برابر تاکید رئیس کل دادگستری استان درخصوص خانواده زندانیان هم اکنون یک هزار و ۱۹۸ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن‌های حمایت است.

وی با بیان این که ۱۲۷ نفر از خانواده زندانیان نیازمند توسط انجمن‌های حمایت برای آن‌ها اشتغال محیا شده ادامه داد:۴۲ زندانی که شرایط ستاد دیه را نداشتند و برابر تحقیقات میدانی توسط مدکاران، افرادی بودند که اصلاح در تغییر رفتار آن‌ها توسط مسئولین مربوطه گزارش شده و توسط خیرین انجمن حمایت‌های زندانیان به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

عبدی اظهارداشت: در سال گذشته ۱۲۹ زندانی جرائم غیر عمد با کمک ستاد دیه استان از زندان‌های خراسان جنوبی آزاد و تاکنون ۱۵ زندانی در سال جاری با همت ستاد دیه استان و شکات پرونده‌ها آزاد شدند.

لازم به ذکر است در این بازدید سالن پیش ملاقات زندان مرکزی بیرجند با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاونین رئیس کل، دادستان مرکز استان، قضات بازدید کننده، مدیرکل و مسئولین اداره کل زندان‌های استان افتتاح شد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار