استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از راه‌های برطرف کردن معضل محرومیت تقویت زیرساخت‌ها از جمله اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری است که مقرر شد این موضوع به طور جدی در دستور کار مسئولان ذیربط در سطح کشور قرار گیرد.
کد خبر: ۹۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 20 September 2015

    

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، وجه‌الله خدمتگزار صبح امروز در تشریح دستاوردها و برنامه‌های سفر معاون اول رئیس جمهوری و وزرای راه وشهرسازی، نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان اظهار داشت: در این سفر معاون اول رئیس جمهوری به اتفاق هیئت همراه با مشکلات و مسائل و همچنین ظرفیت‌ها و استعدادهای استان بیش از پیش آشنا شدند.
وی به موضوع راه آهن به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی استان اشاره و بیان کرد: در این سفر معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت هیچ محدودیتی در اجرای پروژه راه آهن خراسان جنوبی ندارد، قول مساعد داد بعد از اتمام مطالعات این طرح، آمادگی تامین اعتبارات مورد نیاز وجود دارد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معاون اول رئیس جمهوری در سفر به استان به محرومیت در این منطقه به معنی واقعی کلمه اشاره کرد، گفت: یکی از راه‌های رفع معضل محرومیت تقویت زیرساخت‌ها از جمله اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری است که مقرر شد این موضوع به طور جدی در دستور کار مسئولان ذیربط در سطح کشور قرار گیرد.
خدمتگزار با بیان اینکه موضوع تامین آب شرب، صنعتی و کشاورزی استان از دیگر موارد مهم مطروح شده در این سفر بود، افزود: قبل از این سفر استانداران استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان طی مکاتبه‌ای به صورت رسمی از وزارت نیرو انتقال آب به منطقه شرق کشور را خواستار شده بودند.
وی با بیان اینکه متوسط بارندگی در کشور 250 میلی‌متر است در حالی که در خراسان جنوبی این میزین 103 میلی‌متر است، گفت: در این زمینه نیز مقرر شد وزارت نیرو موضوع استفاده از آب‌های عمیق و نیز ایجاد مجتمع‌های آبرسانی در استان را در دستور کار قرار دهند.
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه وزیر نیرو نیز در این سفر به شرایط سخت آبی خراسان جنوبی اعتراف کرد، تصریح کرد: وزیر نیرو نیز در خصوص شیرین سازی آب دریا و انتقال آب‌های سواحل جنوبی به استان‌های شرقی و انجام مطالعات اولیه در این زمینه قول مساعد داد تا بتوان مشکل آب استان را به صورت زیربنایی و ریشه‌ای حل و فصل کرد.
خدمتگزار در بخش دیگری از سخنان خود به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اشاره و بیان کرد: در سفر ایشان به استان علاوه بر افتتاح 100 کیلومتر از راه‌های استان و نیز برخی پروژه‌های مرتبط در این زمینه مقرر شد موضوع پرداخت مطالبات پیمانکاران در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان اینکه در سفر روز گذشته برای نخستین بار در کشور سامانه جامع گمرکی با حضور رئیس کل گمرکات کشور به بهره برداری رسید، گفت: این سامانه که به منظور تسهیل تجارت فرامرزی راه اندازی شده است، در محل بازارچه ماهیرود مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی در پایان این سفر را مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و افزود: امید است این سفر موجبات توجه ویژه مسئولان کشوری به این استان و رفع محرومیت‌های موجود در بخش‌های مختلف را بیش از پیش فراهم کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار