پسري ۱۸ ساله كه با شگرد دوستي و با جعل عنوان هويت دختران جوان،‌ از شهروندي اراكي كلاهبرداري كرده بود،‌ در تحقيقات كارشناسان پليس فتا استان شناسايي و دستگير شد.
کد خبر: ۹۰۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 04 October 2020


به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ " احسان آنقی"افزود: روز گذشته جواني با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد چندي پيش در شبکه اجتماعی اینستاگرام شخص ناشناسی با هویت يك خانم جوان، پیام هاي مبنی بر ابراز علاقه و رابطه دوستی براي وي ارسال مي كرده است.
وی اظهار داشت: اين فرد ناشناس در زمان آشنایی به بهانه های مختلف از جمله اینکه دارای بیماری خاصی بوده و نیاز به مبالغی برای مداوا دارد، با اغفال شاکی اطلاعات کارت بانکی را اخذ مي كند و پس از مدت زمان اندکی ، شاکی متوجه واریز و برداشت های غیرمجاز از حسابش می شود.
این مقام انتظامی اظهار داشت: با ادامه شگردهاي متهم پرونده در كلاهبرداري به عناوين مختلف از فرد شاكي و عدم پاسخگويي به تماس هاي او، اين شخص متوجه مي شود كه از او سوء استفاده شده است.
سرهنگ آنقي اظهار داشت:‌ با ادامه تحقيقات پليس، متهم که جواني ۱۸ ساله اراکی بود، شناسایی و با هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهي انتظامي استان مرکزی ادامه داد: متهم در بازجویی های پلیس به ایجاد صفحات و اکانت هایی با اسامی خانم های ناشناس معترف شد و مشخص شد اين فرد از طریق اكانت هاي جعلي، اقدام به ارسال پیام و تقاضای دوستی با پسران نوجوان به قصد كلاهبرداري از آنان می کرده است.
سرهنگ آنقی با هشدار به کاربران فضای مجازی در خصوص جعلی بودن هویت بسیاری از افرادی که در فضای مجازی اقدام به ارتباط گیری با مخاطبان دارند، به شهروندان توصیه کرد در ارتباطات فضای مجازی مراقب و هوشیار باشند و فریب پیشنهاد ها و درخواست های نامتعارف را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی، با پلیس در میان بگذارید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار