معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال جاری هیئت‌های تجاری استان به کشورهای افغانستان، پاکستان و تاجیکستان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ 30 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی ماهگلی در حاشیه نشست خبری اظهار داشت: نوزدهمین مراسم گرامیداشت روز صادرات امسال در آبانماه در استان برگزار و صادرکنندگان نمونه تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: ثبتنام برای شرکت در این مراسم 21 شهریورماه جاری انجام و تا 28 شهریورماه جاری نیز باید متقاضیان مستندات خود را ارائه دهند.

انعقاد تفاهم‌نامه بین اتاق بازرگانی بیرجند و ولایت فراه و پکتیای افغانستان

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به پذیرش دو هیئت تجاری از ولایت فراه و پکتیای افغانستان گفت: با حضور این دو هیئت در خراسان جنوبی قراردادهایی بین اتاق بازرگانی بیرجند و اتاق‌های بازرگانی این دو ولایت افغانستان منعقد شد و تعهداتی در این تفاهمنامه‌ها گذاشته شده و دنبال می‌شود.

ماهگلی ادامه داد: در همین راستا تا پایان سال جاری هیئت‌های تجاری از استان به کشور افغانستان اعزام می‌شوند تا اجرایی شدن برخی از مفاد تفاهم‌نامه‌ها دنبال شود.

وی افزود: همچنین اعزام هیئت تجاری از استان به پاکستان و تاجیکستان برای شرکت در نمایشگاه تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد.

راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک بیرجند و بازارچه ماهیرود

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یک سوم صادرات کشور افغانستان از مبادی استان انجام می‌شود، افزود: در این راستا سعی شده تا زیرساخت‌های لازم و مورد نیاز در استان فراهم شود.

ماهگلی از راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک ماهیرود خبر داد و یادآور شد: در آینده نزدیک این سامانه در گمرک بیرجند و بازارچه مرزی ماهیرود نیز راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی این سامانه از یک سری اختیارات گمرکی برخوردار میشویم.

وی به کمیسیون مشترک ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: بسیاری از مواردی که با این کشور دنبال می‌شود در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیشنهادات استان برای مطرح شدن در این کمیسیون شامل موافقت با راه‌اندازی چهارمین معبر اصلی یزدان، راه‌اندازی مجدد بازارچه‌های استان و حذف عوارض متقابل برای توسعه صادرات است.

قابلیت توزیع محصولات شرکت‌های پخش به سه استان همجوار

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: تا پایان سال جاری سایت ماهیرود راه‌اندازی می‌شود.

ماهگلی با اشاره به حوزه امور بازرگانی خاطرنشان کرد: شرکت‌های پخش طبق قانون جدید می‌توانند محصولات خود را در سه استان همجوار انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار