دادستان کل کشور گفت: نظام اسلامی، احیاگر حقوق زنان است.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶ 20 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی‌ آزاد امروز (شنبه، یکم اردیبهشت ماه) در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان با اشاره به جایگاه والای زنان در دین اسلام و اینکه نظام اسلامی حقوق زنان را احیا کرد، افزود: آمار زنان باسواد بعد از انقلاب اسلامی ۴۳۹ درصد افزایش یافته و شرایط برای تحصیل زنان در دورترین مناطق کشور فراهم شده است.

وی به رشد ۵۰۰ برابری تعداد زنان پزشک متخصص در سایه انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در بخش زنان بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. همچنین ۱۲۰۰ قاضی زن در کشور با حجاب و پوشش کامل انجام وظیفه می‌کنند.

دادستان کل کشور اظهار کرد: دشمن حجاب را برای ما چالشی کرده است و عده‌ای غفلت کردند و فریب خوردند.

موحدی‌ آزاد گفت: مبنای حجاب و پوشیدگی «شریعت» است و امروز این شریعت را نظام اسلامی بنا به تکلیف شرعی‌اش قانون کرده که اگر رعایت نشود، جرم مشهود است.

وی به اجرای طرح نور فراجا برای برخورد با ناهنجارهای اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: بسیاری از زنان که حجاب شرعی را مراعات نمی‌کنند، فرزندان همین سرزمین و دختران و نوامیس ما هستند که دچار اشتباه‌هایی بوده و فریب خورده‌اند. اجرای طرح فراجا در حال بررسی و رصد است. ما بنا نداریم برای نوامیس این مملکت که فریب دشمن را خوردند، پرونده قضایی و سوءسابقه درست کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه بیشتر زنان بعد از تذکر، نسبت به اصلاح وضعیت پوشش خود اقدام می‌کنند، گفت: باید برخود با ناهنجاری حوزه عفاف و حجاب مستمر باشد، چون دشمن دست‌بردار نیست و در کمین است. بنابراین باید مراقبت کنیم.

وی بیان کرد: قاضی ناجی غریق است، چون افرادی که جرم مرتکب ‌می‌شوند در واقع در حال غرق شدن هستند که باید آنها را نجات داد.

موحدی‌آزاد با بیان اینکه مجازات، انتقام نیست بلکه اقدام تعلیمی و تربیتی است، اظهار کرد: برخی زندانیان با حفظ قرآن، تخفیف مجازات گرفتند. اهداف نظام اسلامی تعلیمی و تربیتی و اصلاحی است و اگر همه زندانیان و متهمان به این موضوع توجه کنند که روز به روز بیشتر می‌شود، در آینده آمار مجرمان به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز رژیم غاصب صهیونیستی در محاصره ارتش‌های مردمی منطقه قرار گرفته است، گفت: امروز دولت سیزدهم بسیاری از موانعی را که دشمنان ایجاد کرده بودند، با توکل به خدا و اقدام جهادی با راهبری‌های پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب، از میان راه برداشته و روز به روز موفق‌تر شده است.

دادستان کل کشور به اقدامات بزرگ و ارزنده دولت سیزدهم اشاره و اضافه کرد: باید این خدمات برای مردم بازگو شود، چون بیان خدمات نظام اسلامی، توطئه دشمنان را در ذهن مردم خنثی خواهد کرد.

او افزود: دشمن به دنبال این است که نظام اسلامی را ناموفق جلوه دهد و به شدت در این زمینه تلاش می‌کند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار