در حالي كه روز به روز نقش رسانه‏‏‌هاي سراسري در حال كاهش يافتن است، در مقابل فرصت‎‎هايي پيش روي مطبوعات محلي و همچنين رسانه‏‏‌هاي اجتماعي، رسانه‎‎هاي تخصصي و موضوعي و رسانه‎‎هاي بين‏‏ المللي قرار گرفته است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
کد خبر: ۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸ 24 February 2015

تابناک یزد: مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد از تدوين برنامه استراتژيك مطبوعات محلي استان يزد خبر داد . در اين برنامه سياستگذاري‎‎هاي كلاني براساس سياست‎‎هاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و رويكردهاي معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد تهيه خواهد شد و در آن براساس چشم‌انداز مطبوعاتي استان و برنامه‎‎هاي عملياتي مطبوعات محلي چه به لحاظ كيفيت و چه از نظر نوع نيازهاي استان مشخص خواهد شد.

"علي غياثي ندوشن" با اشاره به فعاليت 110 نشريه مجوز دار در استان، گفت: بيشترين نشريات استان با تعداد 86 نشريه در مركز استان فعاليت دارند و برخي شهرستان‎‎ها مانند تفت نيز در حال حاضر هيچ نشريه فعالي ندارند.

غياثي در مورد امتياز نشريات فعال در استان نيز اظهار كرد: در حال حاضر 66 نشريه استان داراي امتياز اشخاص حقيقي، 12 نشريه با امتياز شركت‎‎هاي خصوصي، 29 نشريه دانشگاهي و يك نشريه نيز با امتياز شهرداري در استان فعاليت كرده و منتشر مي‎‎شود.

وي خانه مطبوعات يزد را مهمترين تشكل مطبوعاتي فعال استان نام برد و گفت: البته اين تشكل در مدت فعاليت خود فراز و نشيب‎‎هايي نيز داشته ولي هم‌اكنون با مديريت هيات مديره كنوني خود، فعاليت‏‎‏هاي مطلوبي را در دست انجام دارد.

برگزاري انتخابات هيات مديره جديد خانه مطبوعات

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در ادامه نيز با اشاره به تغييرات ايجاد شده در اساسنامه خانه مطبوعات، اعلام كرد: در نظر است كه پس از برگزاري نمايشگاه بزرگ كتاب استان كه در هفته آتي داير خواهد شد، انتخابات هيات مديره جديد خانه مطبوعات براساس اساسنامه جديد و رويكرد معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد برگزار كنيم.

وي در اين نشست همچنين از فعاليت انجمن صنفي مديران مسئول مطبوعات محلي استان كه مجوز خود را از اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي اخذ كرده‌اند نيز خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار