سومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات یزد، فارس و خراسان جنوبی به کار خود پایان داد؛
سومین جشنواره استانی و دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی‌های استانی و نمایندگی‌های خبرگزاری‌های استان یزد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ 25 February 2015
برترین روزنامه نگاران سه استان کشور در یزد تجلیل شدند
به گزارش تابناک یزد، اختتایمه سومین جشنواره استانی و دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی‌های استانی و نمایندگی‌های خبرگزاری‌های استان یزد با معرفی برگزیدگان با حضور انتظامی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

 معاون وزیر ارشاد: رویکرد دولت حمایت از نشریات محلی است
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد دولت حمایت از نشریات محلی و تقویت آنها برای تحقق اهداف و وظایف محوله است .

حسین انتظامی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای مطبوعات استان یزد افزود: الگوی مصرف رسانه ای در ایران و سایر کشورها با تغییراتی مواجه شده است .

وی ادامه داد: در این روند نفوذ رسانه های ملی کاهش می یابد و یکی از رسانه هایی که جایگرین می شود شبکه های اجتماعی ، تخصصی ، بین المللی و بخصوص نشریات محلی هستند .
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این وضعیت قطعا یک فرصت است تا رسانه های محلی و حتی سایت بتوانند بیش از گذشته موثر و کارکرد خود را افزایش دهند .
انتظامی در ادامه به برگزاری جشنواره منطقه ای مطبوعات استان یزد اشاره و تصریح کرد: از برنامه های دولت در این حوزه واگذاری امور برگزاری اینگونه جشنواره ها بوسیله خود متولیان امر است .
وی افزود: دولت اعتقاد راسخ دارد که فعالیت های مختلف در این حوزه باید توسط صنوف و فعالان مرتبط با آن برگزار شود که بدون شک این امر به نفع جامعه و خانواده بزرگ مطبوعات است .این مسوول در ادامه به اهمیت اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در جامعه توسط همگان اشاره و بر تحقق آن که هنوز اجراء نشده تاکید کرد .
انتظامی گفت: با اجرای این قانون دیگر مسوولی نمی تواند در قبال سوالات مردم و جامعه پاسخگو نباشد و در مقابل بعد نظارتی و نقش آفرینی اصحاب رسانه بیشتر تقویت می شود .
وی افزود: اگر زمینه نظارت عمومی توسط نشریات و رسانه ها در چارچوب قوانین فراهم شود قطعا دیگر شاهد برخی موارد فساد نخواهیم بود و این خیلی دارای اهمیت است .

استاندار يزد: اطلاع رساني شفاف و مطلوب از نيازهاي ضروري جامعه است

استاندار يزد در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي خبرنگار اظهار داشت: امروز باتوجه به توسعه امكانات، تكنولوژي ارتباطات و فناوري، مطبوعات نقش مؤثرتري دارند و آنچه كه بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه در آگاهي بخشي و انتقال اطلاعات به جامعه امانتدار باشيم.

برترین روزنامه نگاران سه استان کشور در یزد تجلیل شدند

سيدمحمد ميرمحمدي عنوان كرد: به لطف خدا شما اهالي مطبوعات و رسانه هاي محلي استان در مجموع به وظيفه خود به خوبي عمل كرده ايد، موارد ضروري را به موقع به اطلاع مردم رسانده ايد و روشهاي ارشادي و برادرانه را به كار گرفته ايد و مطالبي كه توليد مي كنيد چون برخاسته از دل است به دل نيز مي نشيند.

وي ادامه داد اصل و اساس كارتان را مردم قرار دهيد. تصاوير و مطالبي را منعكس كنيد كه مردم با آنها در ارتباط هستند، مطالب شما مرهمي براي مشكلات مردم باشد تا ضمن يافتن راه حل براي رفع مشكلات مردم همكاري و مشاركت مردم را تقويت كنيد.

ميرمحمدي جايگاه قلم را بسيار محترم و بالا دانست و افزود : خداوند در قرآن مجيد به قلم قسم ياد كرده و اين احترام از كلام پروردگار گرفته شده است پس شايسته است هر كلمه، مطلب و حرف و حديثي از نوك قلم جاري مي شود پيامي مؤثر، سازنده و تحول آفرين براي مردم داشته باشند.

عالي ترين مقام اجرايي استان گفت : اصل كار خود را اين قرار دهيد كه با مطالبتان مردم را شاد و خلاق نماييد و فكر مردم را متأثر كنيد تا زايش و رويش فكري داشته باشند و اين هنر شماست.

ميرمحمدي اظهار داشت : گرچه عنوان مي شود كه رسانه ملي دانشگاه است اما شما رسانه ها و مطبوعات هم در نوع خود دانشگاه عمومي هستيد، چرا كه مسايل مختلف را به مردم منتقل مي كنيد و مطالبات مردم را منعكس مي نماييد و پل ارتباطي بين مردم و مسئولين هستيد.

استاندار يزد ادامه داد : شايسته است تعامل بين دولت و مردم را به گونه اي متعادل نمائيد كه دولت بتواند در رابطه با انتظارات مردم خود را آماده كند و مردم نيز با توجه به شرايط با دولت همراهي داشته باشند.

وي افزود: برخي از انتقاد ناراحت مي شوند اما انتقاد از نظر ما بسيار سازنده است و سازندگي دارد زيرا عيب ها و ايرادها در اثر انتقاد آشكار مي شوند و از تكرار اين عيب جلوگيري مي شود و نقش شما رسانه ها و مطبوعات به ويژه مطبوعات محلي در ارتباط با اين سازندگي و راهنمايي مسئولين و آگاهي بخشي به مردم و جامعه بسيار حساس و سنگين است.

عالي ترين مقام اجرايي استان عنوان كرد : بسيار علاقمند هستيم كه با همه شما رسانه ها و مطبوعات محلي در تعامل باشيم و همه با هم به تمام امور نگاه مردمي داشته باشيم زيرا هيچ فردي در جامعه جدا از مسئوليت دولت نيست و همه بايد به مردم خدمت كنيم.

ميرمحمدي گفت: پذيرش مسئوليت در دولت تدبير و اميد با راستي، صداقت، درستي، فعاليت، پشتكار، تلاش و كار مساوي است و شما اهالي رسانه بايد در هر زمينه اي كه نقصي مي بينيد به صراحت بيان و برادرانه نقد و راهنمايي كنيد ولي هرگز به سراغ تخريب، سرزنش و مطالب خارج از فرهنگ و ادب نرويد و همه اقشار و اقوام مختلف ايراني را محترم بشماريد.

استانداري يزد ادامه داد: دارالعباده و دارالعلم بودن يزد بايد در مطالب شما نمود و بازتاب داشته باشد و از مطالب خلاف اين امر كه دور از شأن دارالعبادگي بودن يزد است دوري گزينيد و مراقبت كنيد زيرا شما نقش استاد، معلم و پيامبر جامعه در انتقال مطالب ارزشمند و ضروري را داريد.

وي افزود: همه مطالب شما در رسانه ها و مطبوعات بايد معرف دارالعباده و دارالعلم بودن يزد، معرف نجابت و سختكوشي مردم استان و معرف قنات و قنوت و قناعت به معني واقعي كلمه باشد.

عالي ترين مقام اجرايي استان در بخش پاياني سخنان خود اظهار داشت : ما نتوانسته ايم آنگونه كه شايسته شما اهالي رسانه و مطبوعات محلي است عمل كنيم و بايد اعتراف كنيم كه عليرغم تلاشها و پيگيريهايي كه داشته ايم و داريم نتوانسته ايم امكانات حمايتي شايسته اي را براي شما فراهم كنيم و بايد شما را ترغيب و تشويق نمائيم زيرا مردم آرامش، رشد و پيشرفت خود را ناشي از مطالب شما مي دانند و ارزشها، نيكي ها و خوبي ها ناشي از مطالب شماست، كودكان و نوجوانان از مطالب شما تأثير مي پذيرند و ذهنيت آنها شكل مي گيرد و شما سازندگان جامعه امروز و فردا هستيد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد: 1288 اثر به جشنواره رسیده است

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در جشنواره امسال مطبوعات منطقه ای استان یزد در مجموع 568 نفر با یک هزار و 288 اثر شرکت کرده اند.
علی غیاثی افزود: از استان یزد 464 نفر و از استان های فارس و خراسان جنوبی 104 نفر شرکت کرده اند.دبیر سومین جشنواره مطبوعات استان یزد، بیشترین میزان آثار ارسال شده را در بخش گزارش اعلام کرد و گفت: 273 اثر در بخش گزارش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و سال گذشته نیز این بخش با 139 اثر، بالاترین میزان اثر ارسالی را به خود اختصاص داده بود.غیاثی ندوشن، کمترین میزان اثر را در بخش مقاله اعلام و خاطرنشان کرد: در این بخش 58 اثر ارسال شده اما سال گذشته کمترین میزان اثر ارسالی با 60 اثر در بخش خبر بود.
وی همچنین ارسال اثر در بخش ویژه جشنواره را مناسب ارزیابی و اظهار کرد: در بخش ویژه نیز 130 اثر ارسال شده است.در پایان این جشنواره که استاندار یزد و جمعی از اصحاب رسانه نیز حضور داشتند با لوح ، تندیس و هدایایی از برگزیدگان آن تقدیر بعمل آمد .

برترین روزنامه نگاران سه استان کشور در یزد تجلیل شدند

تقدیر از برگزیدگان جشنواره

در این مراسم، علاوه بر قرائت بیانیه هیئت داوران، نفرات برگزیده جشنواره در بخش‌های مختلف معرفی و به آنها جوایزی اهدا شد.در بخش سرمقاله، "مجید جوادیان‌زاده" برای یادداشت "مرگ تدریجی یک شهر" از هفته نامه پرگار و "اسماعیل عسلی" برای یادداشت ریشه‌های نقد ستیزی از روزنامه عصر مردم فارس به صورت مشترک عنوان برتر را از آن خود کردند.

در همین بخش همچنین "محمد عسلی" برای یاداشت با تیتر "آموزش و پرورش از حرف تا عمل" از روزنامه عصر مردم فارس، "سعید احمدیان" برای یادداشت "فرهنگ در وضعیت قرمز" از دو هفته نامه مهر قاینات خراسان جنوبی و "احمد جعفری ندوشن" برای سرمقاله با تیتر "ریزگردها مهمان ناخوانده و ماندگار یزدی‌ها" از دو هفته نامه برف، عنوان دوم را کسب کردند.

رتبه سوم این بخش هم به صورت مشترک به مهدی مختاری برای یادداشت "بحران آب در 5 پرده" از روزنامه صبح یزد، ابراهیم احمدی سرمقاله با تیتر "با تدبیر امید و مشارکت عمومی را به دستاورد تبدیل کنیم" از ماهنامه عصر اوز فارس و نسرین کاری برای یاداشت با تیتر "روزی که هیچ شمعی فوت نمی‌شود" از روزنامه آوای خراسان جنوبی تعلق گرفت.

هیئت داوران همچنین در بخش مقاله، مقاله "کلاهی که بر سر موتورسواران نمی‌رود" نوشته "احمد طالبی" از هفته نامه پرگار، "این خانه‌ها زیر سایه نامهربانی‌ها هنوز نفس می‌کشد" نوشته "حمیده فرشاد" از فصلنامه چیدمان و مقاله "شاهی که آه شد" نوشته "سجاد طحان‌پور" از ماهنامه قبیله هابیل را به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کردند.

در بخش عکس، هیئت داوران "رقیه توکلی" برای عکس "بافت تاریخی یزد در یک روز برفی" از فصلنامه چیدمان و "مجتبی مجیری" برای عکس "سوژه‌های تصویری" از نشریه آپاتیه فارس را به عنوان نفرات سوم معرفی کردند.

همچنین در همین بخش، "مسعود میرجلیلی" برای عکس "فوتبال" از خبرگزاری ایرنا سرپرستی یزد و "زهرا تهمتن" برای عکس "جاذبه مرگ در دل بافت تاریخی" از روزنامه خبر جنوب فارس هم به صورت مشترک به عنوان نفرات دوم معرفی شدند.

هیئت داوران "محسن صادقیان" از هفته نامه روزنه و "مهدی آراسته" از روزنامه خبر جنوب فارس را به عنوان نفرات برتر این بخش معرفی کردند. در بخش طراحی و گرافیک، هیئت داوران "الهام زارع‌زاده" از روزنامه بشارت‌نو و "سمیه امین‌پور" از روزنامه خبر جنوب فارس را به عنوان نفرات سوم، "نوید جعفری" از دو هفته نامه برف و "نادر تیموری" از روزنامه خبر جنوب فارس را به عنوان نفرات دوم و "فرزاد فیضی فیض‌آبادی" از هفته نامه پرگار و "مجید آباد" از روزنامه خبر جنوب فارس را به عنوان نفرات اول معرفی کردند.

"نجمه فتوحی" از فصلنامه چیدمان، "سعیده سادات درخش" از ماهنامه مثبت و "مسعود نوریان" از دو ماهنامه گیتی گردی و هنر هم به رای هیئت داوران به عنوان نفرات اول تا سوم بخش طراحی مجله‌ای معرفی شدند.

هیئت داوران در بخش گزارش به صورت مشترک، "مهدی جلیلیان" از خبرگزاری فارس یزد و "همچنین پارسا بهمنی" از روزنامه خبرخیز جنوب را به عنوان نفرات اول بخش گزارش معرفی کردند.

در همین بخش، به طور مشترک، جایزه رتبه دوم به "زهرا شاه‌شهوازی" از هفته نامه پرگار و "فرنگیس شنتیا" از روزنامه خبر جنوب فارس رسید.

"محمد دهستانی" از دو هفته نامه آینه کویر و "جلال الدین عرفانی" از روزنامه خبر فارس هم به عنوان نفرات سوم این بخش از سوی داوران معرفی شدند.

"مریم بهرامی" از هفته نامه پرگار، "وحید حسنی" از ماهنامه قبیله هابیل و "زینب رمضانی" از خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی توسط هیئت داوران به عنوان نفرات سوم بخش مصاحبه معرفی شدند.

در همین بخش، "فریبرز نواب اعظم" از هفته نامه پرگار و "زهرا جعفری سروستانی" از روزنامه عصر مردم فارس هم جوایز نفرات دوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

جوایز نفرات اول این بخش هم به صورت مشترک به "مهدی زمان‌زاده" از هفته نامه پرگار و "نرجس مکاری‌زاده" از روزنامه خبر جنوب فارس تعلق گرفت.

در بخش خبر، "محمدرضا شهبازی" از هفته نامه روزنامه به عنوان نفر اول، "جواد آذرنگار" از روزنامه بشارت نو و "حسین دهقان" از روزنامه خبر جنوب فارس به عنوان نفرات دوم و همچنین "حسین حسینی" از روزنامه بشارت نو به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

در بخش تیتر هم "مینا محمدی خالصی‌فرد" از روزنامه خبر جنوب فارس و "شادی ضابط" از هفته نامه پرگار به صورت مشترک عنوان اول را به خود اختصاص دادند.

در این بخش "پیام طهمورث" از روزنامه بشارت نو و "سمیه گلابگیریان" از روزنامه همشهری سرپرستی یزد عناوین دوم و سوم را کسب کردند. در بخش طنز مکتوب این جشنواره، به طور مشترک "وحید شیخ احمد صفاری" از دو هفته نامه برف و "رضا حسین‌زاده" از آوای خراسان جنوبی به عنوان نفرات اول، "سید حسین قوام‌الدینی" از روزنامه بشارت نو و "محمدباقر صحرایی" از روزنامه فرهیختگان خراسان جنوبی به عنوان نفرات دوم و "سید فضل‌الله طباطبایی ندوشن" از دو هفته نامه برف به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

در بخش طنز تصویری و کاریکاتور هم هیئت داوران "سمانه نیستانی"، "آیت نادری" و "عالیه مظاهری" هر سه از دو هفته نامه برف را به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کردند.در بخش ویژه جنشواره هم هیئت داوران هیچ یک از آثار را شایسته کسب رتبه اول تا سوم ندانست.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار