کریدور جدید صادراتی شرق کشور؛ افغاسنتان - چابهار - هند
آغاز مبادله تجاری افغانستان و هند از راه چابهار امروز، برای اولین بار، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی افغانستان به هند، عازم چابهار ایران شد. در مراسم رسمی که به این مناسبت در ولایت نیمروز برگزار شد، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و سفیران کشورهای هند، ایران و ترکیه حاضر بودند.
کد خبر: ۷۱۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 25 February 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک خراسان جنوبی به نقل پایگاه خبری تحلیلی خبر و هنر خراسان جنوبی، امروز، برای اولین بار، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی افغانستان به هند، عازم چابهار ایران شد. در مراسم رسمی که به این مناسبت در ولایت نیمروز برگزار شد، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و سفیران کشورهای هند، ایران و ترکیه حاضر بودند. دولت افغانستان گفته، از این به بعد، بیشترین صادرات افغانستان به هند از این مسیر صورت خواهد گرفت. بندر چابهار، بندری با موقعیتی استثنایی خوانده شده که می تواند تاثیرات سیاسی و اقتصادی مهمی در منطقه داشته باشد.

این درحالی است که صنایع خراسان جنوبی در صادرات کالاهای خود مانده اند و افغانستان همچنان مرز ماهیرود را بسته است. به گفته مدیرکل گمرکات صادرات خراسان جنوبی از لحاظ وزنی 21 درصد کاهش داشته است. حال باید دید که مسئولان کشور ایران با این موضوع چه می کنند اما تا نگاه به شرق کشور و خراسان جنوبی تغییر نکند این استان زودتر از پیش بینی ها خالی از سکنه خواهد شد.منتظر شنیدن پاسخ مسئولان هستیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار