در صورت لزوم؛
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورت لزوم می توانیم از سرمایه گذار خارجی نیز برای سرمایه گذاری در معادن طبس استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۱۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 06 February 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جعفر سرقینی با بیان این مطلب افزود: امسال بیش از 260 دستگاه ماشین آلات سنگین با استفاده از این 2 ماده قانونی وارد کشور شده است.

وی بیان کرد: بعد از تصویب برنامه ششم توسعه و بند «پ» ماده 43 مقرر شد تمامی اعتبارات درآمدهای دولتی به وزارتخانه پرداخت می شود که از این طریق مقداری زیرساخت ها تقویت شد و برای سال آینده بودجه بیشتری در اختیار خواهیم داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زیرساخت استان مرزی خراسان جنوبی به ویژه منطقه شاهکوه نهبندان را به صورت ویژه در نظر داریم.

وی در ارتباط با صادرات خام مواد معدنی اظهار داشت: صادرات مواد معدنی به صورت خام به ویژه سنگ های معدنی پنج درصد عوارض دارد که سال آینده هشت درصد و سال 99 نیز 10 درصد می شود و این موضوع بازدارنده است.

سرقینی افزود: همچنین در سال های قبل صادرکنندگان معافیت مالیاتی داشتند که از سال 96 معافیت مواد معدنی خام حذف شد لذا صادرکنندگان مواد معدنی خام مشمول پرداخت مالیات می شوند که این موضوع نیز بازدارنده است.

وی با بیان اینکه اقدامات ترویجی در زمینه جلوگیری از خام فورشی مواد معدنی انجام شده است یادآور شد: امروز معدنکاران به این نتیجه رسیده اند که اگر ارزش افزوده بیشتری به مواد معدنی داخل کشور بدهند ثروت بیشتری عایدشان می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز سنگ آهن خام صادر کردن برای معدنکار به صرفه نیست لذا آن را تبدیل به کنسانتره، گندله یا آهن اسفنجی و سپس صادر می کنند.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم زغال طبس را به تولید سه میلیون تن کنسانتره تبدیل کنیم تمدن معدنی در این شهرستان شکل خواهد گرفت و این کار شدنی است ما نیز حمایت های لازم حتی تامین منابع مالی را انجام می دهیم.

سرقینی گفت: حتی اگر لازم باشد می توانیم از سرمایه گذار خارجی نیز برای سرمایه گذاری در معادن طبس استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار