فرمانده مرزبانی ناجا:
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: برای مبارزه با پدیده قاچاق هم افزایی و همراهی تمامی دستگاهها با مرزبانان کشور الزامی است.
کد خبر: ۵۸۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ 29 March 2018

سردار قاسم رضایی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اقدامات گسترده مرزبانان در مهار قاچاق در کشور افزود: کشفیات کالای قاچاق در مرزهای کشور درسال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵، بین ۳.۵ تا ۹ برابر افزایش را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب و ریشه کنی پدیده قاچاق در کشور نیازمند همکاری و همت تمامی دستگاههای مسئول در امر مبارزه با این پدیده هستیم، اینکه مجموعه مرزبانی به طور صرف، پیکان مقابله با این هجمه بزرگ باشد، کافی نیست.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: متاسفانه بی توجهی برخی مسئولان، وجود خلاءهای قانونی، ناهمخوانی و به روز نبودن برخی مجازات های قانونی با جرایم امروزی، درگیر شدن مرزبانان با برخی مسئولیتهای ساختگی و غیرضروری در سیر مراحل کشف کالاهای قاچاق سبب شده تا روند مبارزه با سرعت مطلوب پیش نرود.

سردار رضایی با بیان اینکه کنترل مرز، دستگیری عوامل و توقیف محموله های قاچاق به عنوان وظیفه اصلی مرزبانان به شمار می رود، گفت: ادامه مراحل قانونی در پرونده های قاچاق متوجه دیگر سازمانها است که یا وارد عمل نمی شوند و یا از وظایف خود شانه خالی می کنند که سرریز این بی توجهی ها به طور عمده متوجه کارکنان زحمت کش و مظلوم مرزبانی می شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار