کد خبر: ۱۱۶۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲ 18 May 2024

تابناک خوزستان:علی گلشنی روز شنبه در حاشیه بازدید از برخی صنایع استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: رفع مشکلات صنایع بزرگ به نوعی کمک و حمایت از صنایع پایین دستی است به همین دلیل باید به دنبال رفع مشکلات مجموعه‌های بزرگ صنعتی در کشور بود.

وی افزود: اگر مجموعه‌های بزرگ کشور به درستی حمایت شوند پیشران تولید خواهند شد و صنایع کوچک را حمایت خواهند کرد.

گلشنی تاکید کرد: ضروری است گزارشی کامل از ناترازی تامین و مصرف انرژی برای صنایع در استان خوزستان به وزارت صمت ارسال و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگی در استان فعال هستند که ارزآوری بسیار خوبی برای کشور دارند، ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان یکی از صنایع و شرکت‌های بزرگ کشور است که در اقتصاد ملی بسیار اثرگذار است.

نماینده ویژه وزیر صمت گفت: امسال اگر بر روی رفع مشکلات واحدهای بزرگ تمرکز شود جهش خوبی را در تولید و صادرات خواهیم داشت.

رئیس شورای تحول و پیشرفت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ناترازی انرژی از جمله مشکلاتی است که اغلب صنایع با آن درگیر هستند به عنوان مثال این موضوع تا ۵۰ درصد بر تولید شرکت فولاد خوزستان اثرگذار بوده است.

وی افزود: وزارت نیرو نیز در تامین انرژی مورد نیاز صنایع به منظور افزایش تولید و صادرات کمک کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز بیان کرد: تکمیل زنجیره‌های ارزش واحدهای تولیدی به ویژه فولاد در استان خوزستان به طور جدی در دست پیگیری است.

حمیدرضا فلاح افزود: امسال فاز ۲ فولاد شادگان با ظرفیت یک میلیون تن در راستای توسعه زنجیره‌های پایین دست فلزی وارد مدار خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته فولاد آتیه در استان وارد مدار شد و امسال نیز فاز دوم فولاد روهینا وارد مدار خواهد شد.

فلاح با اشاره به راه‌اندازی برخی واحدهای تولیدی در حوزه فلزی بیان کرد: راه‌اندازی واحد تولیدی سوپر آلیاژها و یا اکسید منیزیم در شهرستان ایذه در دست پیگیری است.

مدیرکل صمت خوزستان اظهارکرد: تمام زنجیره‌های ارزش صنعت فولاد در استان شناسایی شدند و برای راه‌اندازی این واحدها پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: ناترازی تامین و مصرف انرژی و یا تامین نشدن ارز از جمله مشکلات صنایع و سرمایه‌گذاران است.

خوزستان دارای ۲ هزار واحد تولیدی فعال و ۲ هزار واحد تولیدی در دست ساخت است.

خوزستان به طور متوسط ۲۵ درصد ارز آوری کشور را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار