استاندار خوزستان بر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزی در فضای رقابتی سالم و با عدالت تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹ 19 May 2024

تابناک خوزستان:علی اکبر حسینی محراب یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در محل سرسرای استانداری بیان کرد: برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزی باید نهایت دقت و مراقبت رعایت شود.

وی گفت: برگزاری امتحان نهایی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم و تاثیر آن بر رتبه کنکور یک‌ حرکت جدید در کشور است.

حسینی محراب افزود: دولت‌های مختلف تلاش داشتند که این طرح را اجرا کنند اما موفق نشدند، دولت سیزدهم برای اجرای عدالت آموزشی این طرح را عملیاتی کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: البته اجرای این طرح مخالفانی را هم به همراه دارد و مخالفان اغلب افرادی هستند که از فضای کنکور سود و درآمد کسب می‌کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: فرمانداران در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل پای کار بیایند تا دانش‌آموزی در استان از فضای آموزش دور نماند.

حسینی محراب با اشاره به اهمیت همکاری خیران برای توسعه مدرسه‌سازی در استان ادامه داد: از خیران و نیکوکاران استان درخواست می‌شود برای سرآمد شدن ساخت مدرسه در خوزستان بیش از پیش پای کار بیایند.

در ادامه این نشست مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ارزیابی داوطلبان آزمون آموزگاری در استان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان آزمون آموزگاری در استان در حال ارزیابی هستند.

عبدالله حبیبی اظهار کرد: با وجود جذب آموزگاران جدید همچنان با کمبود معلم در استان روبرو هستیم.

وی با اشاره به تمهیدات دیده شده در استان برای برگزاری امتحانات نهایی ادامه داد: خوزستان با یک هزار و ۵۰۰ حوزه برای آزمون نهایی بیشترین حوزه امتحانی در کشور را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال ۱۲۰ هزار دانش آموز استان در آزمون نهایی شرکت می‌کنند.

حبیبی اضافه کرد: ایجاد سابقه تحصیلی و تاثیر نمرات آزمون نهایی در کنکور یک تحول بزرگی را در آموزش کشور ایجاد می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: تقریبا تمام دانش‌آموزان کارت آزمون خود را دریافت کردند و از همه توان برای آماده‌سازی حوزه‌های امتحانی استفاده شده است.

امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی دانش‌آموزی در سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار