دبیر اجرایی دهه کرامت خراسان جنوبی گفت: به مناسبت دهه کرامت، جشن کرامت در روستاهای مرزی به صورت متمرکز با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در شهرستان‌های سربیشه، شوسف، نهبندان، بیرجند و طبس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 25 July 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم سبزه‌کار صبح امروز در دیدار اعضای ستاد دهه کرامت استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اعضای این ستاد در راستای باشکوه برگزار کردن این دهه با برکت با برگزاری جلسات متعدد و گسترده برنامه‌های ویژه‌ای در استان ترتیب داده‌اند.

وی افزود: دهه کرامت از سال 89 با تاکید و تبریک ویژه مقام معظم رهبری به مناسبت میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه(س) در سراسر کشور پایه‌گذاری شد.

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خراسان جنوبی تصریح کرد: شعار امسال دهه کرامت با عنوان "در شادی اهل بیت شاد باشیم" نامگذاری شده و مراسمات با محور این شعار با شکوه هر چه بیشتر در سطح استان برگزار می‌شود.

سبزه‌کار بیان کرد: هدف از این شعار این است که در عزاداری اهل بیت(ع) سنگ تمام می‌گذاریم و نیاز است تا در شادی آنها نیز یک فضای معنوی با توجه به سیره اهل بیت(ع) داشته باشیم.

وی افزود: با برگزاری جلسات مختلف با اعضای ستاد دهه کرامت که شامل دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و مردم نهاد بود تصمیم بر این شد که برنامه‌های متعدد فرهنگی، هنری، برگزاری مسابقات، نمایشگاه‌ها و مراسمات فرهنگی مذهبی در سطح استان در این ایام برگزار شود.

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خراسان جنوبی با بیان اینکه آذین‌بندی مساجد، معابر و تکایا، مجموعه‌های اداری، برگزاری جشن‌های میلیاد حضرت امام رضا(ع) و فاطمه معصومه(س) از جمله برنامه‌های این دهه است، افزود: جشن کرامت در روستاهای مرزی به صورت متمرکز با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در شهرستان سربیشه، شوسف، نهبندان، بیرجند و طبس برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم همراه با عیادت این خدام از بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و شرکت در مراسمات فرهنگی این دهه خواهد بود.

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خراسان جنوبی گفت: برگزاری کارگاه سبک رضوی، محافل انس با قرآن، استفاده از فضای مجازی، بازدید از مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، تکریم از دختران و پسران با القاب زیبای رضا و معصومه از جمله برنامه‌های این دهه در استان خواهد بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار