رئیس بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ذخیره‌سازی خون بندناف نشان از ارتقا سطح آگاهی عمومی است گفت: نگهداری از خون بندناف و تهیه سلول‌های بنیادی در خراسان جنوبی فراهم است
کد خبر: ۴۵۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 04 July 2017
ملیحه بهنامیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بانک خون بندناف از زمان تأسیس، فعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزند بوده و نیاز به ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی دارند آغاز کرده است.

وی افزود: در همین راستا مرکز خون بندناف استان خراسان جنوبی از ابتدای امسال در بین مراکز سایر استان‌ها بیشترین تبلیغات و اطلاع رسانی را در این زمینه داشته و توانسته در رتبه اول اطلاع رسانی در حوزه بانک خون بند ناف قرار گیرد.

رئیس بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خون بندناف مملو از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است که در بیماری‌هایی که منشأ خونی دارند همچون تالاسمی، بیماری نقص سیستم ایمنی به دلیل اهمیت سلول‌های بنیادی کاربرد فراوانی دارد که نگهداری و ذخیره آن، پس‌اندازی برای سلامت فرزندانمان و نسل‌های آینده است. 

بهنامیان بیان کرد: نگهداری از خون بندناف و تهیه سلول‌های بنیادی از آن در حقیقت مانند نوعی بیمه عمل می‌کند.

وی افزود: ممکن است ماه‌ها و سال‌ها برای آن‌که خانه یا ماشین‌مان را بیمه کنیم وجهی پرداخت کنیم تا شاید برای روز مبادایی بتوانیم از آن استفاده کنیم و نگهداری از خون بندناف نیز همین حالت را دارد. 

رئیس بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی تصریح کرد:با توجه به تازه تاسیس بودن دفتر بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی استان، ذخیره‌سازی خون بندناف نشان از ارتقاء سطح آگاهی عمومی هم‌استانی‌ها دارد. 

بهنامیان با اشاره به فعالیت نمایندگی بانک خون بندناف خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با توجه به افزایش زیاد بیماری‌های صعب‌العلاج و مراجعه هم استانی‌ها برای ذخیره سلول‌های بنیادی به نمایندگی‌های خارج استان و تهران نیاز به ایجاد نمایندگی احساس شد.

وی یادآور شد: خانواده‌های متقاضی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس خیابان پاسداران، میدان قدس، جهاددانشگاهی مراجعه و یا با شماره 09155613072 تماس بگیرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار