مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از وجود دو پست قرنطینه بین راهی در شهرستان‌های نهبندان و طبس خراسان جنوبی خبر داد و گفت: زیرساخت‌های استان ‌برای ورود دام مناسب نیست.
کد خبر: ۴۳۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 11 June 2017
محمدرضا رفیعی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند، اظهار داشت: زیرساخت‌های استان خراسان جنوبی برای ورود دام مناسب نیست و ما باید زیرساخت‌های خود را درست کنیم.

وی افزود: به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کردیم که 4 قرنطینه چه مرزی و چه بین استانی باید ایجاد شود که بیش از 3 میلیارد تومان هزینه دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای دو قرنطینه بین راهی در شهرستان های طبس و نهبندان است بیان کرد: قرنطینه بین راهی طبس، شاهراه محموله‌های ترانزیتی است.

وجود پست قرنطینه مرزی در میل 78 ماهیرود

رفیعی‌پور از وجود یک پست قرنطینه مرزی در میل 78 ماهیرود خبر داد و تصریح کرد: این قرنطینه فعال است و تمام محموله‌های مرتبط با دام از میل 78 ماهیرود عبور می‌کنند.

وی افزود: یک پست قرنطینه نیز در دو کوهانه وجود دارد که مربوط به واردات دام است و نسبت به بقیه قرنطینه‌ها مقداری قابل تأییدتری دارد.

برای تجهیز هر پست قرنطینه 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تکمیل پست قرنطینه 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است یادآور شد: برای تجهیز هر پست قرنطینه نیز مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رفیعی‌پور به بحث نیروی انسانی دامپزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون  در بحث نیروی انسانی بسیار موفق بوده‌ایم و دامپزشکی در 3 سال اخیر موفق‌ترین سهمیه را داشته است.

وی با بیان اینکه در 3 سال اخیر در بحث نیروی انسانی 64 نفر ورودی داشتیم افزود: این افراد در رشته‌های دامپزشکی، کاردان دامپزشکی، لیسانس دامپزشکی و فوق لیسانس دامپزشکی بوده‌اند.

امسال 20 نفر در دامپزشکی خراسان جنوبی استخدام می‌شوند

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث نیروی انسانی امسال نیز 20 نفر ورودی خواهیم داشت گفت: 16 نفر از این افراد  در رشته‌های دامپزشک کاردان و 4 نفر در سایر رشته‌ها هستند.

رفیعی‌پور بیان کرد:  برای پست‌های قرنطینه سهمیه ویژه داریم و جای هیچگونه نگرانی نیست چراکه نیروهای استخدام شده 5 سال در این استان خدمت می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار