مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش بینی توزیع ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 03 May 2017
محمد مهدی سعیدی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ مزرعه پرورش ماهی در استان اظهار داشت: از این تعداد ۷۷ باب مزرعه پرورش ماهی سردابی،   ۶۱۹ باب مزرعه پرورش ماهیان گرمابی است.

وی، تعداد بهره برداران بخش شیلات استان را ۶۳۳ نفر عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۳۴۱ مورد اشتغال در بخش شیلات استان ایجاد شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تویلدی یک هزار و ۵۰ تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان ۴۰۰ تن ماهی سردابی، ۵۵۰ تن ماهی گرمابی بوده و بالغ بر ۱۰۰ تن نیز در منابع آبی، سدها و آبندهای استان تولید شده است.

سعیدی با اشاره به پیش بینی توزیع ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در استان در سال جاری، عنوان داشت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۴۰۰ تن ماهی کپور در استان تولید شود.

وی اضافه کرد: تاکنون توزیع بچه ماهی در ۹ شهرستان استان انجام  و در شهرستان بیرجند طی هفته آینده این کار انجام خواهد شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین به رتبه ۹ استان در بین مدیریت امور شیلات و آبزیان کشور از نظر اعتباری اشاره کرد و گفت:  از لحاظ اعتباری استان خراسان جنوبی از بسیاری از استان ها از جمله اصفهان، البرز و خراسان شمالی در جایگاه بالاتری قرار دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار